Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Krijg kalkreactor niet goed

Op hoeveel sta u ph in de reactor?

Geen idee ....:eek: , nog nooit gemeten eigenlijk.
Ik heb er nog wel een naverbrander achter staan om overtollig Co2 op te lossen....
 
Even een update van hoe het nu is na ongeveer 24 uur.
Ik had de ph op 5.6 gezet en de volgende waardes komen er nu uit.
De kh die ik meet is 74 uit de reactor en calcium 750 dus er zit wel voor uitgang in.
Dus ga hem nu open zetten en kijken wat hij op het aquarium doet.

Gerrie

Ziet er zeker een stuk beter uit , wat ik trouwens altijd gedaan heb is handmatig de kh/ca/mg toevoegen tot het gewenste niveau , en met de reactor kan je hem dan op dat niveau stabiel houden.
 
De Ph in de reactor staat op 5.6.
Heb net even het calcium gemeten maar die blijft 440 en is niet omhoog gegaan in het Aquarium.
lk ga het nog even aan zien tot morgen anders komt er gewoon koraal breuk in.

Gerrie
 
De Ph in de reactor staat op 5.6.
Heb net even het calcium gemeten maar die blijft 440 en is niet omhoog gegaan in het Aquarium.
lk ga het nog even aan zien tot morgen anders komt er gewoon koraal breuk in.

Gerrie

Zie mijn vorige post over het verhogen.... :)
 
Voor de shuran raad ik aquamedic fijn reactormedium aan. Afvoer bovenaan rechts geen recup co2 (dicht) voeding onderaan aan het kraantje om af te laten. Ph van 6. Aquarium verdampt water met kalkwater aanlengen... dan kan je al redelijk wat groei compenceren.
 
bij deze wil ik iedereen even bedanken voor de reactie op dit onderwerp en kan dus gesloten worden.

Mvg Gerrie
 
Bovenaan