Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Schakelnuveau Tunze osmolator?

Wat is het (minimum) niveauverschil waarop een Tunze osmolator reageert?
Kan ik denken in millimeters, of gaat het over centimeters?

Millimeters. Twee sensoren, optisch en mechanisch. Voor max- en minimum-niveau.
Pompje dat niet te snel te veel water pompt, maar ook niet te langzaam.

Prima systeem, heb het op school in mijn aquarium.
 
Zou het dan, theoretisch, mogelijk zijn een sump zonder tussenschotten te bouwen?
Millimeters klinkt als acceptabel (?) om de afschuimer een stabiel waterniveau te geven?

Het idee is om met zo min mogelijk tussenschotten maximale techniekruimte te realiseren (tussenschotten vreten ruimte).
 
Uiteraard kan dat, zo'n osmolator vult perfect bij maar...wat indien je afvoer verstopt geraakt?
 
Onlangs heb ik dezelfde geinstalleerd , dat had ik al veel eerder moeten doen. :)
Hij vult inderdaad zeer nauwkeurig bij en heeft een tweede veiligheid mocht de eerste niet goed werken ( bv door een luchtbel op de sensor)
Nadeel is wel dat die tweede veiligheid een centimeter of 3 hoger ligt dan de sensor , heb je dus je afschuimer vrij nat staan dan loop je de kans dat ie overstroomd bij een te hoge waterstand.
Het lijkt me daarom dus niet verstandig om zonder tussenschot te werken.
Grtz Jack
 
De afstand tussen de twee sensoren (hoogste niveau en laagste niveau) kan je toch zelf instellen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
de float switch word alleen gebruikt als fail safe..
het schakel moment word volledig bepaald door de optische sensor.

ik heb een 3155 osmolator en een sump zonder schotten..
dit is prima te doen, en zie hier geen nadelen aan..

alle 4 de afschiimers die k hierin heb gehad:
deltec 1455
bbk250 deluxe
vertex omega 180i
reef octopus xp2000

hebben hier geen hinder van ondervonden, wel moet je zorgen dat er altijd voldoende bijvul water bescjikbaar is als je het op deze maniet wil doen
 
Bovenaan