Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welk medium voor fosfaatbinder i.c.m.actief kool

seppekarin

ZeewaterForum lid
Beste forumleden,

Ikzelf gebruik nu een aluminiumbinder (aluminium 99) en ijzerbinder afwisselend voor 6 weken in een sok. Deze stop ik onder in de GAF zak. Elke dag verwissel ik de GAF zak.

Wil daarnaast actief kool voor maximaal 3 dagen aansluitend zn gebruiken.

Wat kan ik het beste hiervoor aanschaffen, duo wervelbedfilter? een potfilter? bepaald merk?

Graag jullie ervaringen

mvg

seppe
 
Je zegt dat je het nu al gebruikt. Ervaar je hier problemen mee Dan? Ik zeg altijd never change a winning team!

Maar om antwoord te geven op je vraag ikzelf gebruikte rowaphos dit hing ik aan het uiteinde van de afschuimer, deed zn werk perfect bij mij.
Kool gebruik ik soms nog wel een en stop ik dan tussen 2 glasplaten zodat het water erdoorheen gedrukt word.

Bij kool moet het water namelijk geforceerd erdoor heen lopen. Bij rowaphos iig niet (weet niet hoe dit met andere merken is)

Ik heb zelf een reactor van bm mini 100. Vind ik geen aanrader want het water stroomt niet hard genoeg en er een andere pomp opzetten kan ook niet omdat het water er aan de bovenkant uit komt en je dan een gekletter heb waar je niet vrolijk van wordt.

Succes
 
Bovenaan