Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Witte waas door triton?

Sneakimonky

Senior Forumlid
Hallo iedereen,
ik gebruik sinds 1 /6 de triton core 7 triton method toen ook het refugium opgestart.
Ik heb nu sinds 2 dagen een witte waas in het water en witte aanslag op mijn ruiten.
Ik weet echter niet zeker of het van de toevoegingen komt ik heb ook op 28/5 mijn bodem verwisseld.
op 31/5 1 ampul biodigest toegevoegd.
Tevens schuimt sinds 1/6 mijn afschuimer ook niks meer af. Heb hem dan ook al diverse malen hoger ingesteld maar doet nog steeds niks.
Bezetting bestaat ook uit 3 juffers + start populatie, maar afschuimer deed hij wel.

Iemand een idee over de witte waas en waarom de afschuimer ineens niks meer doet.
 
Heb je de gehele bodem in 1x vervangen? Hoe lang draait je bak al?
Je bodem in zijn geheel vervangen heeft wel een impact op de microfauna van je bak.

Ik gok op een bacteriebloei, gaat vanzelf weg of je kan een UV filter gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
 
Ja ik ben zo stom geweest om deze in 1x te verwijderen. Maar zou dit dan nu nog verschijnen had het dan wel iets eerder verwacht.
Daarom dacht ik dat dit misschien iets met de toevoegingen van triton te maken zou kunnen hebben.
Doseringen gaan ong 20 min na elkaar elk uur boven m'n opvoerpomp dus ze kunnen niet nog met elkaar reageren.
 
Bovenaan