Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kH & Ca 25kg foodgrade

Als ik het allemaal goed begrijp zit erin Natriumcarbonaat geen CO2 meer. CO2 is een zuur. Ook al doen we er niet veel in de bak, maar is nadelig voor onze PH waarde. Als we dat niet meer toevoegen zal de PH stabieler blijven wat weer ten goede komt aan de stabiliteit en onze dierbare koraaltjes.
Dat je meer in water kunt oplossen is een leuke bijkomstigheid, hoef je niet zo vaak je flessen na te vullen:)

In DSR gebruiken ze KH+, dat is volgens mij Natriumbicarbonaat en ze gebruiken PH+. PH+ is een gebalanceerde KH mix met een PH stabilisator, die 2x sterker is dan KH+. Lijkt mij op Natriumcarbonaat.
Los van wat je van deze methode vind, je ziet daar ook hele mooie resultaten, zijn ze over PH+ zeer tevreden over de stabiliteit met betrekking tot de PH.
 
Re: kH & Ca 25kg foodgrade

Als ik het allemaal goed begrijp zit erin Natriumcarbonaat geen CO2 meer. CO2 is een zuur. Ook al doen we er niet veel in de bak, maar is nadelig voor onze PH waarde. Als we dat niet meer toevoegen zal de PH stabieler blijven wat weer ten goede komt aan de stabiliteit en onze dierbare koraaltjes.
Dat je meer in water kunt oplossen is een leuke bijkomstigheid, hoef je niet zo vaak je flessen na te vullen:)

In DSR gebruiken ze KH+, dat is volgens mij Natriumbicarbonaat en ze gebruiken PH+. PH+ is een gebalanceerde KH mix met een PH stabilisator, die 2x sterker is dan KH+. Lijkt mij op Natriumcarbonaat.
Los van wat je van deze methode vind, je ziet daar ook hele mooie resultaten, zijn ze over PH+ zeer tevreden over de stabiliteit met betrekking tot de PH.
je kan ook combineren. 1:6 carb:bicarb 15%:85% ben ik ook tegen gekomen.
ik gebruik zelf een mix. 65gr bicarb en 12gr carb. zijn meerder factoren die je pH beinvloeden en je huiskamer is er 1 van. Verder vertrouw ik op mn scrubber die t water stript van co2. Verder voeg ik ook een minimale hoeveelheid boor toe (naast jodide) aan mn mix dat schijnt een stabiliserende werking te hebben. Succes stijnzwijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Combineren, daarvan zie ik het voordeel niet van. Als ik het heb, dan doe ik het puur om voorheen genoemde reden. Ben wel benieuwd welke invloed mijn huiskamer heeft op het CO2 niveau?
 
Combineren, daarvan zie ik het voordeel niet van. Als ik het heb, dan doe ik het puur om voorheen genoemde reden. Ben wel benieuwd welke invloed mijn huiskamer heeft op het CO2 niveau?
succes met uitpluizen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hmmm, heb gisteren mijn 5 liter KH jerrycan bijgevuld vanuit mijn voorraad. Ik maak altijd een 30 liter, in een 30 liter jerrycan, in 1 keer aan. Met 5 liter doe ik ongeveer zo'n 4 weken. Er zit nu nog 20 liter in. Dus het duurt nog ff voordat overga op de natriumcarbonaat.
 
Bovenaan