Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemo vis valt kogelvis aan

joelleWx

Senior Forumlid
Ik heb al een tijdje een groene kogelvis, nou heb ik pas geleden een koppetje anemoon vissen gekocht. Er was helemaal niks aan de hand, maar nou sinds een weekje valt het mannetje anemoonvis mijn kogelvis continu aan, hij word heletijd in een hoekje gedreven. Hij valt geen ene vis lastig echt alleen mijn kogelvis.

Hoe kan dit ??
En wat kan ik er aan doen ??

Ik vind het zonde om ze te verkopen maar als er geen andere mogelijkheid is dan verkoop ik de anemoonvissen

881679cf7045e75c42e6b901cec3ab52.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik had hiervoor ook een koppeltje die heeft nog nooit iets kwaads gedaan bij mij kogelvis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe groot is je aquarium? Nemo's hebben hun eigen territorium, als de bak te klein is dan wordt het territorium zo'n beetje het hele aquarium. Nemo's worden vaak in een klein bakje gehouden maar daar zit een risico in.
Dat het met de vorige goed ging is helaas geen garantie, elk koppel heeft zo'n zijn eigen karakter (zijn net mensen :p).
 
Hoe groot is je aquarium? Nemo's hebben hun eigen territorium, als de bak te klein is dan wordt het territorium zo'n beetje het hele aquarium. Nemo's worden vaak in een klein bakje gehouden maar daar zit een risico in.

Ik heb een red sea max 130 liter
2 anemoon vissen
1 groene kogelvis
1 kardinaalbaars
1 koningsgramma




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Misschien als je een spiegel paar dagen voor de bak zet dat de nemo het druk heeft met de eigen reflectie en de kogelvis met rust laat. Heeft mij in het verleden vele malen geholpen bij nieuwe vissen
 
Misschien als je een spiegel paar dagen voor de bak zet dat de nemo het druk heeft met de eigen reflectie en de kogelvis met rust laat. Heeft mij in het verleden vele malen geholpen bij nieuwe vissen

Bedankt ik ga dit proberen !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is het een mogelijkheid dat ik alleen de mannetjes anemoonvis verkoop of moet dit echt per koppel omdat de andere er anders last van gaat krijgen als deze alleen is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als koppel zijn ze soms dominanter, meer territoriaal, dan wanneer ze alleen worden gehouden. Maar ook een enkeling kan zijn of haar gebied opeisen.

Het is wel het proberen waard wanneer je van dit 'probleem' af wilt. Met de 2 als koppel zul je het gedrag in ieder geval houden vermoed ik, zeker wanneer zij elkaar het hof gaan maken en tot eiafzetting over gaan.
 
Als koppel zijn ze soms dominanter, meer territoriaal, dan wanneer ze alleen worden gehouden. Maar ook een enkeling kan zijn of haar gebied opeisen.

Het is wel het proberen waard wanneer je van dit 'probleem' af wilt. Met de 2 als koppel zul je het gedrag in ieder geval houden vermoed ik, zeker wanneer zij elkaar het hof gaan maken en tot eiafzetting over gaan.

Dus zou ik ze van elkaar kunnen scheiden of raad u mij aan om ze als koppel te verkopen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb geen ervaring met de combinatie kogelvis/anemoonvis, maar van anemoonvissen weet ik dat ze ook alleen goed te houden zijn. Aan de andere kant is het misschien jammer om het koppel uit elkaar te halen.

Ik heb niet echt een advies, het is vooral jouw persoonlijke voorkeur waarop je de keuze moet gaan maken denk ik...
 
Ik vond het ook jammer, maar ik heb er ook een van een koppel weg moeten doen. De overgebleven clown is nog steeds aggressief, maar verdedigt nu alleen zijn territorium, toen ze met zij tweeen waren vielen ze in de hele bak andere vissen lastig. Zonde want het was een prachtige vis, maar hij heeft weer een goed huis gevonden.

ik heb ook een spiegeltje geprobeerd, de clown tijdelijk eruit te halen, een stekkenrooster door het midden van de bak....
 
Ik vond het ook jammer, maar ik heb er ook een van een koppel weg moeten doen. De overgebleven clown is nog steeds aggressief, maar verdedigt nu alleen zijn territorium, toen ze met zij tweeen waren vielen ze in de hele bak andere vissen lastig. Zonde want het was een prachtige vis, maar hij heeft weer een goed huis gevonden.

ik heb ook een spiegeltje geprobeerd, de clown tijdelijk eruit te halen, een stekkenrooster door het midden van de bak....

Spiegel werkt niet bij mij. Ik heb hem er ook ff uit gevist maar zodra hij terug in de bak gaat gaat hij weer rustig door, dus ik heb hem nu ook maar te koop gezet helaas maar het is anders alleen maar zielig voor mijn kogelvis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan