Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

CORE7 Changeover

Dogue09

Zeewater forumlid
Zoals in het topic "de Triton Methode" beloofd hier het nieuwe topic: CORE7 Changeover.

Sinds ruim 4 jaren draai ik op de Elementz Base, nu gaan we starten met de REEF SUPPLEMENTS CORE7 OTHER METHODS.

Core7 Reef supplementen
is een complete verzorging voor het aquarium, en kan tevens worden gebruikt als een plaatsvervanger voor een calcium reactor of methodes gebaseerd op bijvoorbeeld de H.W.Balling Methode. De oplossingen bevatten macro en sporenelementen voor een gezond rif aquarium. TRITON Core7 Reef supplements zijn geschikt voor elk aquarium ongeacht de methode waar het systeem op draait.
De inhoud bevat bijvoorbeeld o.a. Carbonate, calcium, magnesium, strontium, boron,bromine, sulfate en andere belangrijke sporenelementen.

csm_TRITON-Product-ReefSupplementsCORE7-2500_3003b83371.jpg
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd
 
De algen zijn uit het vak verwijderd, dient nu tijdelijk voor de stekjes te plaatsen. Er is ca 30 liter water gewisseld met reef crystals. Er zijn inmiddels een aantal grote stukken koraal verkocht, er was gewoon geen plek meer:(

De waardes vandaag gemeten met Salifert:

KH: 8.0
Ca: 445
Mg: 1300
Po4: 0

De waardes vindt ik acceptabel om te starten met de Reef Supplements. De dosering van de Base Elementz was 80 ml.

Er is een calculator beschikbaar op de site van Triton, hier kun je aan de linkerkant de dosis invullen van de Base Elementz en rechts zie je de dosis van de Core7:)

Core7 Changeover.jpg

Groet, Ray
 
Hallo allen,

15 mei gestart met het handmatig doseren van 12 ml per dag, verdeeld in 2x 6 ml.

Vanochtend voor het doseren een aantal metingen verricht.

KH: 7.3
Ca: 420
Mg: 1290

gr Ray
 
Tip: verhoog je dosering tot je een KH 8 hebt. Dit is ook het advies van Triton.
en met welke meetset gemeten ? je ziet nl best veel verschillen tussen oa salifert en red sea meetsetjes en bijv ATI uitslag.
Als ik een ATI teest laat doen is die steevast een vol punt lager dan de red sea meting
 
Tip: verhoog je dosering tot je een KH 8 hebt. Dit is ook het advies van Triton.

Dankjewel voor de tip Alex,

inmiddels draai ik ruim 4 jaren op Triton :) Daarnaast vermeld ik "voor het doseren" :p

gr Ray

---- update ----

en met welke meetset gemeten ? je ziet nl best veel verschillen tussen oa salifert en red sea meetsetjes en bijv ATI uitslag.
Als ik een ATI teest laat doen is die steevast een vol punt lager dan de red sea meting

Hoi Jan,

Zelf meet ik met Salifert.

gr Ray
 
Laatst bewerkt:
even vreemd voor mij, op de triton site zie ik dit staan:
Base flessen bevat:
Bo�leContents
Number1=Alkalinity+Traces
Number2=Calcium+Traces
Number3A=Magnesium+Traces
Number3B=Magnesium+Traces

Core flessen bevat:
Bo�leContents
Number1=Magnesium+Traces
Number2=Calcium+Traces
Number3A=Alkalinity+Traces
Number3B=Alkalinity+Traces

klopt dit ?????
 
even vreemd voor mij, op de triton site zie ik dit staan:
Base flessen bevat:
Bo�leContents
Number1=Alkalinity+Traces
Number2=Calcium+Traces
Number3A=Magnesium+Traces
Number3B=Magnesium+Traces

Core flessen bevat:
Bo�leContents
Number1=Magnesium+Traces
Number2=Calcium+Traces
Number3A=Alkalinity+Traces
Number3B=Alkalinity+Traces

klopt dit ?????

Ja, klopt Reef Supplements CORE7 heeft dezelfde samenstelling als Base Elements CORE7. En de Base Elements hebben een andere samenstelling.

gr Ray
[h=3][/h]

---- update ----

Ik schrijf veelal nog de oude benaming van de Base Elements ( Elementz Base ) mijn excuses hiervoor:eek:

gr Ray
 
Waarom was de base 2 x Mg
en de core 2 x KH ?
 
Hoi Jan,

Die vraag zul je aan Triton kunnen stellen:)
Heb ik elders op dit forum uitgelegd. Anders krijgen ze niet genoeg 'KH' in een set. Mg en Ca zijn, in de juiste vorm, bijna oneindig oplosbaar. Voor de zouten die 'KH' vormen ligt dit anders.
 
Heb ik elders op dit forum uitgelegd. Anders krijgen ze niet genoeg 'KH' in een set. Mg en Ca zijn, in de juiste vorm, bijna oneindig oplosbaar. Voor de zouten die 'KH' vormen ligt dit anders.

topjes

---- update ----

Hallo allen,

Inmiddels een aantal weken verder. Vanmiddag ca 3 uur na het doseren een aantal metingen verricht.

dosering 12 ml per dag

KH 8.0
Ca 430
Mg 1290
Salt 35%

Er wordt elke 2 weken een waterwissel doorgevoerd ( ca 10 % ) met reef crystals.

Zeobak / coralsnow en cyanoclean / baktoplan marin.

De zeobak doseer ik rechtstreeks / en tijdens de waterwissel doseer ik de baktoplan marin.

Verder pas ik de Vodka Methode toe. Deze methode heb ik in het verleden ( voor de Triton methode ) toegepast.

Helaas had ik in 2010 nog geen dagboek:(

gr Ray
 
Bovenaan