Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nano bak gestart

sterremos

ZeewaterForum lid
Verledenweek de Shin Mao 84 liter binnen gekomen met een meubeltje. in hetweekend deze gevuld met osmosewater en het zouthalte op niveaugebracht. ook het filter aangepast. afgelopen maandag 8 kilolevend steen gehaald en net geplaatst in de bak. in de linkerhoek eeneen circulatiepomp aangebracht van 6000 liter van aqua medic


see1 0.jpgskimmer1.jpgsee 4 .jpg
 
Re: nano bak gestart update na 4 maanden

Ben nu rond de vier maanden verder en het bakkie gaat goed, er zit wat aan visjes en buttons en dergelijke in.
De afshuimer is vervangen en ook de verlichting, er is een led verlichting aan gebracht.

heb nog twee vragen,
op het zand is een kleine alglaag en ook op het raam heb ik binnen twee dagen een aanslag.
wat kan ik hieraan doen? de waterwaarde zijn goed NO3 en PO4 zijn nihil.
de schoonmaak ploeg bestaat nu uit 2 poetsgarnalen 1 hermietkreeftje en 3 slakken, deze ook misschien nog uitbreiden?

20170824_170122.jpg20170824_170550.jpg

Ron
 
De groene alg aanslag op je ramen is een goede indicator.
Na 1 dag deze aanslag no3 en po4 te hoog
Na 2-3 dagen no3 en po4 prima
Na 4 dagen of langer no3 en po4 te laag

De aanslag op je bodem is eigenlijk een beetje hetzelfde en deze woel je 1x per week dan rustig door.
Je zult merken in de loop der tijd dat wanneer je bacteriehuishouding op orde is dat ook dit verbeterd.
 
De groene alg aanslag op je ramen is een goede indicator.
Na 1 dag deze aanslag no3 en po4 te hoog
Na 2-3 dagen no3 en po4 prima
Na 4 dagen of langer no3 en po4 te laag

De aanslag op je bodem is eigenlijk een beetje hetzelfde en deze woel je 1x per week dan rustig door.
Je zult merken in de loop der tijd dat wanneer je bacteriehuishouding op orde is dat ook dit verbeterd.

Bedankt Alex, moet de ramen inderdaad rond 2 a 3 dagen schoonmaken, dit is heel anders dan bij mijn malawibak , dat maar wekelijks.

Ron
 
Bovenaan