Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ons eerste zeeaquarium 100x40x40

Zo testen zijn gedaan..

Fhosfhate po4 06/0.10
Nitrate 1
Nitrite 0
Amonia 0
Ph 8
Kh 8

We gaan vandaag 10% verversen en paar dagen weer testen.

Als het dan niet gezakt is dan 50% verversen.

En bacto erin..

Hopen hopen dat het nu de betere kant op gaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Nou hebben ververst en de Nitrate is gezakt tor 0.25 pfff opluchting

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Nitraat van 1 is prima hoor, zeker in de opstart :)

Je fosfaat is nog wat hoog, maar daar zou ik me nu nog niet druk om maken.
 
Ja klopt zijn er druk mee bezig.. wisselen nu elke week 50 liter water is al gelukkig de helft minder... phosfaat is ongeveer 0.7 heb wat meer gezet omdat je het nu niet niet weet... na het weekend gaan we weer meten.. verversen en bij bullen met osmose

Eventueel weer bacto erin.. wil geen bacteriën bloei hebben dus kijken uit de algen groei gaat goed daar zijn we blij om...

Nu afwachten en kijken wanneer alles rustig word.

Die pieken zijn er nu!

Maar dank je wel...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Ja klopt zijn er druk mee bezig.. wisselen nu elke week 50 liter water is al gelukkig de helft minder... phosfaat is ongeveer 0.7 heb wat meer gezet omdat je het nu niet niet weet... na het weekend gaan we weer meten.. verversen en bij bullen met osmose

Eventueel weer bacto erin.. wil geen bacteriën bloei hebben dus kijken uit de algen groei gaat goed daar zijn we blij om...

Nu afwachten en kijken wanneer alles rustig word.

Die pieken zijn er nu!

Maar dank je wel...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
50 liter?? Das wel heel veel, je bakje is maar 100 liter :)

In zout water is het vooral belangrijk constante condities te houden, met zo min mogelijk veranderingen, en liefst zo min mogelijk water verversen. Iedere keer grote hoeveelheden verversen is niet goed voor de balans van je bak.

Waterverversen van meer dan 20% per keer is eigenlijk alleen nuttig als je potseling een piek van een afvalstof hebt (bijv extreem hoge nitraat (boven 50) of bij meetbare nitriet na de opstart)

Je nitraat mag, zeker als je nog geen batterij aan sps hebt staan, prima wat boven 0 zitten, een maximale waarde van 5 zou ik proberen aan te houden.

Fosfaat hoeft ook geen nul te zijn, meerdere methoden mikken op fosfaat ietsje erboven. Let er wel op dat fosfaat moeilijk te meten is met testsetjes, vooral wanneer het laag is (maar dat wist je al geloof ik).

Zelf vind ik overigens de nitraat testset van Salifert fijner, daar hoef je maar 3 minuten te wachten, ipv de 20 van colombo.

Nu eerst rust voor de bak, en rustig een bacterie evenwicht opbouwen. Bacto plus kan daarbij helpen

Succes!

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Hahaha ik lees nu pas terug. We hebben weer 10 liter ververst. Hij staat op automatische piloot de telefoon..

We houden er ook mee op nu even verlopig.

Nu weer rustig afwachten dank je wel... idd ja 20 min wachten is best lang. Hebben die alle testen van colombo

Dank je wel voor de info

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Zo vervelbedfilter is klaar.
Van de week biopellets halen..
Ben benieuwd. Nu maar weer rustig afwachten. Nitrate en fosfaat moet naar beneden.
De pieken wel gehad inmiddels.
Poeh duurt zo lang.. maar is het wachten waard...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Ja helemaal blij met ons eerste koraal. Mee gekregen om te proberen.. staan nu sinds vrijdag en doen het super..weet alleen de namen niet ervan..
Maar super happy... leuk fel kleurtje ook. Waardes bijna goed jeej pieken nu gehad !
de008ef0b64eb434640275c28c3a6cb6.jpg
adf3e17054280b5a0f3e90213e35937d.jpg
4f3c966ffaff40086765432b83717ed1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Ja helemaal blij met ons eerste koraal. Mee gekregen om te proberen.. staan nu sinds vrijdag en doen het super..weet alleen de namen niet ervan..
Maar super happy... leuk fel kleurtje ook. Waardes bijna goed jeej pieken nu gehad !
de008ef0b64eb434640275c28c3a6cb6.jpg
adf3e17054280b5a0f3e90213e35937d.jpg
4f3c966ffaff40086765432b83717ed1.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Het is altijd spannend als je de eerste koraaltjes in het aquarium plaatst. Nu moet je alles rustig zijn tijd geven.
Zorg er bovendien voor dat je genoeg slakken, zee-egels en zandzevende zeesterren hebt. Zo kun je de eventuele algen meteen goed de kop indrukken. Jouw dieren moeten de concurrenten worden van de alg.
Ga verder niet te veel rommelen in het aquarium. Dat laatste zorgt voor te grote wisselingen van watersamenstelling. Je moet nu dus gaan zorgen voor een evenwicht tussen verbruikers (koralen etc.) en producenten (vissen).
Veel succes!!
 
Ja gaan vrijdag weer testen dan gaan we kijken voor juffertjes de groene. En een garnaal. Dan weer rust in de bak en langzaam dingen erbij... dit hebben we gekregen dus ja daar ben ik heel blij mee.. dank je wel slakken zitten er 3 van in zat in het steen..we wisselen nis meer nu zo als het nu is blijft het...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Ja gaan vrijdag weer testen dan gaan we kijken voor juffertjes de groene. En een garnaal. Dan weer rust in de bak en langzaam dingen erbij... dit hebben we gekregen dus ja daar ben ik heel blij mee.. dank je wel slakken zitten er 3 van in zat in het steen..we wisselen nis meer nu zo als het nu is blijft het...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Slakken kun je er gerust meer van hebben in een aquarium. Ik geloof dat ik wel 30 slakken in mijn aquarium heb zitten. Deze houden de stenen mooi algvrij. Zie ook regelmatig jonge exemplaren.
 
Ja idd... wouden eerst die piek eruit hebben.. Zijn levend en vind dat zielig als er wat gebeurt... van de week rustig kijken. Visjes lijst hebben we inmiddels na heel veel zoeken.. Willen niks groots. En mooie koraaltjes liever geen steen koraal.. zit er nu volgens mij wel in... en lezen veel gaan langs mensen die ook een aquarium hebben info en kijken hoe doen jullie het.. vind ik nog leuk ook... Nu eerst slakjes en garnaaltjes en dan visjes. Maar nog even geduld hebben..

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
De eerste is als het goed heb een groene stylopora.
De 2de weet ik zo niet.
En de 3de zijn groene stelpoliep.

Succes met de opstart!!
En neem de tijd met het vissenbestand. Belangrijk is ook om te kijken welke vissen wel en niet met elkaar kunnen ivm agressie en dergelijke.
 
Ja daar zijn we flink voor aan het inlezen.. en willen het klein houden. Willen niet na een jaar een cis moeten verkopen omdat het de bak uitgroeid vinden we zonde..tor nu toe 4 juffertjes en 2 anemoon visjes 3 band en een dwerg keizertje. Verder even kijken... en binnenkort misschien even bij jou op de koffie om te kijken wat is het handigste hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Vind dat persoonlijk al een maximale bezetting.
Ja komt goed. Jullie zijn welkom.
 
Ons nieuwe aanwinst.. Heel erg happy mee. De eerste is volgens mij een paars toorts of Black green tips krijgt al een tweede kop echt geluk hahaha koesteren deze hij is zo mooi...en ons a dere aanwinsten ook doen het ook erg goed. Super zelfs [emoji1] [emoji4] [emoji4]
6642fe9e313b24a07ac934816c70fe37.jpg
16b7e5a52773881e227c5f66d47d2c1b.jpg
934d61d9e491da9b11e291a112fd918e.jpg
97bab7e32f16e9be84417b2f2305ec51.jpg
ac2a0ed2ac6cc9c940d449a3811d7960.jpg
73c73ee5626e1b7691544bac3b632bd3.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Zo waardes zijn stukken beter

Ph 8
Kh 8
Ammoniak 0
Fosfaat 0.03
Nitrite 0
Nitraat 3 mg/l

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
Bovenaan