Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aardbei koraa

joelleWx

Senior Forumlid
Met trots mag ik zegge dat ik een aardbei koraal heb gehaald gisteren. Een klein stekje maar dat groeit van zelf wel. Ik weet dat het een lastige koraal is die veel gevoerd moet worden.

Toen ik hem gisteren had opgehaald was hij al gevoerd en stond hij gister avond heletijd open in mijn bak.

Nou heb ik mijn vissen gevoerd ( rode plankton, spirulina, artemia, vlokken voer ) maar staat mijn aardbei koraal nog niet heel goed open.

Mijn vraag is hoe kan ik hem zo het beste voeren? En hoe gaat hij beter open staan

92f683bb58db23a25d09fdaf84627cf1.jpg

1638a8f9875a3eae7ed333c7c2c2b8d9.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zet dit koraal niet te licht, bij teveel licht blijft deze instaan. In de natuur komen ze voor op diepere plaatsen en staan nagenoeg donker/ hangend onder een rots.
Het koraal voer je gericht met een pipet, wanneer de vissen het voer eruit halen dan plaats je er een kom/net overheen.
 
Zet dit koraal niet te licht, bij teveel licht blijft deze instaan. In de natuur komen ze voor op diepere plaatsen en staan nagenoeg donker/ hangend onder een rots.
Het koraal voer je gericht met een pipet, wanneer de vissen het voer eruit halen dan plaats je er een kom/net overheen.

Dat klopt alleen ik heb hem gericht zo geplaatst zodat ik erbij kan met voeren. Ik heb nu een halve fles om de koraal gedaan en heb er voeding ingespoten hij staat nu weer dicht dus ik neem aan dat dit werk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aardbeikoraal

Hallo,

Een aardbeikoraal hoeft niet donker te staan. Plaats het koraal op een plek waar je het goed kunt voeren. Voer ook op vaste tijden. Je zult na een paar weken merken dat het koraal rond die tijd open gaat staan. Ik voer het koraal dan gewoon met de vissen mee.
Ik voer dan altijd eerst de vissen en garnalen. In die tijd opent het koraal zich en kan ik het als laatste voeren. Soms zet ik de stromingspomp uit, maar niet altijd. Bij mij eet het koraal gewoon alles wat ik aan de vissen voer. Dat kan zijn mysis, plankton, artemia's, viskuit, cyclops etc. Zorg dat de vissen en garnalen niet het voer uit hun mond stelen. Ik jaag deze dieren gewoon weg en nu "weten" de vissen en garnalen dat ze gewoon uit de buurt moeten blijven.
Wat ik minimaal 2 keer per week voer zijn LPS Grow+Color korrels van Fauna Marin. Dat voer ik trouwens aan alle LPS-koralen in mijn bak. Daar groeien en kleuren ze geweldig van.
Let wel op een goede waterkwaliteit, daar zijn aardbeikoralen erg gevoelig voor!!! Het is een koraal wat extra aandacht vergt, maar het beloont je dan ook met prachtige "bloemen".

DSC_3029.jpg
Dit aardbeikoraal verzorg ik sinds eind oktober in mijn aquarium. In het begin duurde het een paar weken voordat het echt open ging staan, maar nu staat het al open als ik de ruiten van het aquarium schoonmaak.
Veel succes!
 
Re: Aardbeikoraal

Hallo,

Een aardbeikoraal hoeft niet donker te staan. Plaats het koraal op een plek waar je het goed kunt voeren. Voer ook op vaste tijden. Je zult na een paar weken merken dat het koraal rond die tijd open gaat staan. Ik voer het koraal dan gewoon met de vissen mee.
Ik voer dan altijd eerst de vissen en garnalen. In die tijd opent het koraal zich en kan ik het als laatste voeren. Soms zet ik de stromingspomp uit, maar niet altijd. Bij mij eet het koraal gewoon alles wat ik aan de vissen voer. Dat kan zijn mysis, plankton, artemia's, viskuit, cyclops etc. Zorg dat de vissen en garnalen niet het voer uit hun mond stelen. Ik jaag deze dieren gewoon weg en nu "weten" de vissen en garnalen dat ze gewoon uit de buurt moeten blijven.
Wat ik minimaal 2 keer per week voer zijn LPS Grow+Color korrels van Fauna Marin. Dat voer ik trouwens aan alle LPS-koralen in mijn bak. Daar groeien en kleuren ze geweldig van.
Let wel op een goede waterkwaliteit, daar zijn aardbeikoralen erg gevoelig voor!!! Het is een koraal wat extra aandacht vergt, maar het beloont je dan ook met prachtige "bloemen".

Bekijk bijlage 476585
Dit aardbeikoraal verzorg ik sinds eind oktober in mijn aquarium. In het begin duurde het een paar weken voordat het echt open ging staan, maar nu staat het al open als ik de ruiten van het aquarium schoonmaak.
Veel succes!

Heel erg duidelijk hier heb ik wat aan!! Ziet er erg mooi uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb ik ook baad bij want heb onlangs ook zo een koraal aan geschaft stond eerst open maar nu al een tijdje gesloten ik haal het uit de bak om te voeren om overal bij te kunnen komen waarna ik het koraal terug plaats IMG_3211.jpg
Maar het dicht staan kan verholpen worden met een vaste tijd te eten geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb ik ook baad bij want heb onlangs ook zo een koraal aan geschaft stond eerst open maar nu al een tijdje gesloten ik haal het uit de bak om te voeren om overal bij te kunnen komen waarna ik het koraal terug plaats Bekijk bijlage 477624
Maar het dicht staan kan verholpen worden met een vaste tijd te eten geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het was inderdaad eerst even wennen. Hij staat nu 2 x per dag mooi open op de vasten tijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou het koraal wel niet steeds uit de bak halen om te voeren. Die levert toch steeds weer stress op?
 
Klopt ,ben ik ook mee gestopt.
heeft een goed plekje waar ik goed bij kan dus gaat het voeren gewoon in de bak .koste ook wel wat moeite


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan