Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bestand voor 120 ltr

patty776

ZeewaterForum lid
Hallo ik heb afgelopen oktober een 60 ltr bakje ellende overgenomen als leek
na dit uiteindelijk stabiel te hebben gekregen de vissen een nieuw huis te hebben gegeven omdat deze niet in de bak paste
het fosfaat omlaag te hebben gekregen en het nitraat hadden we gekozen om groter te gaan
we hebben nu een lido 120 waar we een overloop in gemaakt hebben en een 20 ltr sump eronder met 10 kilo dood steen en 5 kilo reel reef rock opgestart daarbij voegen we wekelijks bacterien toe
de bak draait inmiddels mooi stabiel de koralen die in in de 60 ltr bak had zitten als mede de Zee-egel kappersgarnaal en de 2 slakken doen het goed.
nu vind ik het tijd een visbestand toe te gaan voegen alleen ben ik er nog steeds niet over uit wat het gaat worden
ik wil 1 mooie blikvanger die van mijn koralen afblijft en een niet al te overvolle bak over een jaartje willen we een pitvis aanschaffen dus met de bezetting wil ik daar wel rekening mee houden en we willen ook graag 1a2 dascyllus trimaculatus en willen deze als laatste daarbij willen we graag een gramma maca lara wie kan ons nog wat suggesties doen omtrent het vis bestand ik wil vissen die niet hoeven te verhuizen omdat ze te groot worden en ook geen annemoonvisjes
 
20170406_210206.jpg

hier een foto van de bak deze is op 6-4 genomen ik krijg hem alleen niet gedraaid
 

Bijlagen

  • 20170406_210157.jpg
    20170406_210157.jpg
    50 KB · Weergaven: 27
Hoi
Leuk dat jij ook hier zit. We volgen deze topic ook want we gaan ook over een tijdje naar 135 liter zeewater.
 
Welkom Patty :eek:
In de database van dit forum vindt je vele vissen met water volume advies, als je hierop rondsnuffelt kom je erachter wat er allemaal mogelijk is, jammer genoeg ook wat er niet mogelijk is.
Succes.
 
Bovenaan