Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dymico gebruikers, ervaring tot nu toe ?

Hier draait het geweldig goed.

En iedereen is welkom om te komen kijken, als ze dat willen.

groetjes
Twan

Hoi Twan,

dat zou ik zeer graag eens doen, langskomen om te kijken. t is alleen nogal een reis hiervandaan. :eek:

maar als ik eens in de buurt ben laat ik t je weten en kom ik graag eens kijken.
 
ik draai sinds oktober met dymico en heb sinds dag een problemen met bacterie bloei bak word wazig gevolg koralen hebben het moeijlijk !!! gaan slijmen en dan de volgende dag is hij weer helder dus telkens schommelingen.

de meeste lijken goed te draaien maaar bij mij blijft dit een onopgelost probleem !! met het berlin systeem was het top ik hoop dat ik dat over dymico ook snel kan gaan zeggen



even een ubdate na veel geprobeert te hebben om de bacteriebloei tegen te gaan is het uiteindelijk gelukt hoe,,,,om gewoon naar een kleiner systeem te gaan het 700 model loste het probleem gelijk op het 2000 model is gewoon te heftig voor een 950 lit bak de verhouding filter bacterie en voeding kwam niet in balans nu draait de bak super sps lps alles gaat goed dymico houd het mooi op peil kh. ca. nitraat alles stabiel echt makelijk na meer als 20 jaar berlin te hebben gedraait is dit echt veel makelijker en minder omkijken po4 hou ik onder controle met een wierenfilter dat werkt heel goed zonder duure preperaten te hoeven kopen erik en tim bedankt voor de goede steun
 
helaas blijft de bacterie bloei terug komen mindere maten maar regelmatig weer bak mistig. koralen gaan slijmenn er word niks toegevoegd alleen gevoerd het is de koolstof bron die helaas niet goed word opgenomen en daardoor de bloei komt als er dan 3 uur de koolstof bron word uitgezet is de bak weer kraak helder. het is erg klote na 2 jaar ellende. ,,
 
helaas blijft de bacterie bloei terug komen mindere maten maar regelmatig weer bak mistig. koralen gaan slijmenn er word niks toegevoegd alleen gevoerd het is de koolstof bron die helaas niet goed word opgenomen en daardoor de bloei komt als er dan 3 uur de koolstof bron word uitgezet is de bak weer kraak helder. het is erg klote na 2 jaar ellende. ,,


wel is het ook weer een leer geweest om te verdiepen in andere materie ,, er draaien bakken super op dit systeem dus waarom bij mij niet blijft een vraag ?? mn bak heeft tijde ook mooi gedraait dus 2 jaar ellende moet ik terug nemen !! ik heb twan zijn bak gezien en die staat er top bij dus het moet zeker kunnen met dymico om een mooi aquarium te kunnen draaien
 
Het internet staat nou niet bepaald vol met succes verhalen van dymico aquaria.
Er zijn er zeker wel een paar, maar relatief weinig. Zeker naar nu al wat langere tijd.
Ik vind dat geen goed teken.
Dat zich een en ander afspeelt in een besloten facebook pagina heeft daar niets mee te maken.
Als een aquarium goed loopt dan zijn mensen er trots op en vaak willen ze dat dan laten zien aan de wereld.
Mijn gevoel is dat dymico een prima systeem kan zijn, maar dat er gewoon nog weinig van verkocht zijn (vanwege de prijs).
 
Glenn heeft nooit meegedaan volgens mij. Hij was een van de mensen die het systeem mochten testen en erop schieten.
Tim was idd een grote kracht, Erik was 1 van de financiers en doet het volgens mij nog steeds.
 
Volgens mij staat er op het Vivarium de nieuwe lichting van de Dymico ...
 
Hierbij enkele fotos
 

Bijlagen

  • 20200831_184142.jpg
    20200831_184142.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 95
  • 20201019_194925.jpg
    20201019_194925.jpg
    212,1 KB · Weergaven: 97
  • 20201020_125424 (4).jpg
    20201020_125424 (4).jpg
    172,8 KB · Weergaven: 100
  • 20201020_125027.jpg
    20201020_125027.jpg
    248,7 KB · Weergaven: 99
Er is nog een grote groep Dymico gebruikers hoor, met prachtige bakken.
 
Bovenaan