Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Anemoonvis met een witte laag over zijn vin

John1970

ZeewaterForum lid
Goedenavond ,

Weet iemand wat er met onze anemoon vis kan zijn?
Sinds afgelopen donderdag zitten ze in het aquarium en een van de visjes heeft sinds vandaag aan de rechterkant
een soort van wit laagje over zijn vin en kan hij deze vin niet helemaal meer bewegen.
Hij zwemt nog wel normaal door het aquarium en heeft ook gegeten.

Hopelijk kan iemand ons hier advies over geven.

Groeten John.

2017-04-03 19.58.39.jpg
 
Ik denk aan Brooklynella of Uronema: http://www.ultimatereef.com/articles/brooklynella/

Ik vrees dat je de vis zult moeten behandelen. Bassleer Protomor (https://www.aquarium-munster.com/en/marine-water/remedies/protomor.html) is een product om te overwegen. Ik zou de vis beslist niet behandelen in het rifaquarium, ook al stelt de fabrikant dat zijn product veilig is met ongewervelden zul je de eerste niet zijn die (grote) verliezen lijdt.

Apart bakje opzetten (eenvoudig met verwarming, binnenfiltertje en liefst een bruissteentje, vullen met water uit je bak en liefst een paar stukjes steen en/of vies zand er in om te enten) en behandelen.
 
Als het brookynella is, is hij snel dood, helaas zeer dodelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja, ik heb in begin van het jaar bijna mijn hele bak verloren er aan. Ik hoop voor je dat het niet is. Als het het het wel is is de vis binnen twee dagen dood. Ik dacht dat het stip was. Maar dat was het niet, na wat speuren op het internet en forum ben ik ook op brookynella terecht gekomen. Ik zou wel de vissen eventueel als het kan uit vangen en behandelen. Ik heb toen alleen mijn Zandaal, chromissen en koraalklimmer over gehouden. Succes ermee en hoop dat het echt niet is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Oei dat is schrikken.
Ik blijf ook hopen ...
Helaas heb ik nog geen 2e bak voor dit soort ziektes maar moet ik wel snel naar gaan kijken.
Bedankt voor je reactie
 
Heb je een UV? Ik heb nadat ik de vissen heb verloren meteen een UV er op gezet. Verder inderdaad afwachten dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je in de filter bedoeld wel maar staat niet aan , was niet echt nodig zeiden ze in de winkel.....
 
Zou ik wel doen. Baat en niet schaat het niet. Maar dat is mijn mening[emoji6] hoe ist leeft die nog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ga ik dat doen bedankt :D
Helaas hebben de anemoon visjes en een lipvis het niet gered.
De andere lijken het tot nu te goed te doen
 
Helaas hoop dat de andere vissen het niet krijgen. Even niks nieuws in de bak doen, rust is het beste nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan