Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crowd funding: CORALAB

Ik doneer 50 euro of meer voor CORALAB, in ruil voor een koraal.

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Total voters
    32
  • Poll closed .
Zo gaat ie goed Tim... :)

Tim, ik heb een wellicht wat vreemde opmerking: als jullie onderzoek doen naar de groei bij verschillend licht, dan wordt waarschijnlijk ook naar de lichtsterkte gekeken waarbij het onderzoek wordt gedaan.
Brand dit licht dan op 100% of kan het voorkomen dat het vanuit een hogere lichtsterkte is gedimd naar een bepaalde lichtsterkte bestemd voor het onderzoek?

Ik vraag me namelijk niet alleen af wat af wat het effect van de verschillende kleuren is bij de groei van koralen maar ook wat het effect van het dimmen van LED-licht voor een effect op de koralen heeft...
Ik bedoel dan het op een bepaalde frequentie, voor een bepaalde tijd aan- en uitzetten van de LED's (PWM)...
Misschien kan Luc daar ook iets over zeggen... ;)
 
Is overgemaakt.

gr Willem

Beste Willem,

Hartelijk dank voor je steun! Een instructiemail is vandaag naar je verzonden.

Zo gaat ie goed Tim... :)

Tim, ik heb een wellicht wat vreemde opmerking: als jullie onderzoek doen naar de groei bij verschillend licht, dan wordt waarschijnlijk ook naar de lichtsterkte gekeken waarbij het onderzoek wordt gedaan.
Brand dit licht dan op 100% of kan het voorkomen dat het vanuit een hogere lichtsterkte is gedimd naar een bepaalde lichtsterkte bestemd voor het onderzoek?

Ik vraag me namelijk niet alleen af wat af wat het effect van de verschillende kleuren is bij de groei van koralen maar ook wat het effect van het dimmen van LED-licht voor een effect op de koralen heeft...
Ik bedoel dan het op een bepaalde frequentie, voor een bepaalde tijd aan- en uitzetten van de LED's (PWM)...
Misschien kan Luc daar ook iets over zeggen... ;)

Hoi Arne, je vraag is terecht! Wij doen altijd onderzoek bij een gemeten lichtsterkte, gemeten als PAR en uitgedrukt in umol/m2/s. Het meeste onderzoek dat ik heb gedaan is met T5-licht. Of PWM op zichzelf een effect heeft op koraal en zooxanthellen dat weet ik niet. Ik denk dat het vooral gaat om een bepaalde dosis fotonen per dag. Als we straks drie lichtregimes testen, in dit geval wit, rood en blauw, dan zal dat geheel met LED gebeuren, bij een gelijke lichtsterkte. Ik probeer 400 umol/m2/s te halen, zodat het fotosyntheseproces dicht bij de verzadiging komt.
 
Onze crowd funding verloopt goed, we naderen de 35%! Toch moet de vaart erin blijven. Vertel ons hier welk (vertakt) koraal u terug zou willen krijgen voor een donatie aan CORALAB. Wij komen er dan snel op terug en reserveren uw koraal. Wij kweken zelf uw koraal, en gebruiken voor de moederkolonie alleen koralen die zelf ook zijn gekweekt, als maricultuur of aquacultuur.

Hierbij alvast een voorbeeld van koralen die wij voor u kunnen kweken:

Montipora digitata
oranje, rood, paars of groen
Stylophora subseriata roze (zie foto, copyright JEN Veron / Corals of the World)
Acropora formosa blauw

Doneren kan via PayPal (www.paypal.me/coralpublications) of bankoverschrijving (stuur hiervoor aub een pb).
 

Bijlagen

  • 0883_C1_02.jpg
    0883_C1_02.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
We hebben inmiddels 37% van ons 5000 euro-doel behaald! Veel dank aan onze geweldige backers: Klaas Albert Houwaard, Shane Rijke, Alex Veldt, Johnny Veyt, Tanne Hoff, Luc Vogels, Corjan van der Kuil en Frances Wijnen, Jacqueline Koopman, Sven van den Berg, Dennis Spijkerbroer, Thijs Janzen, Rory Blauw, Twan Peeters, Oliver van Moerbeke, Arne Kruschat, Lennart Driehuis, Jon Henzen, Jan Harbers, Dinesh Hoogen Stoevenbeld, Marjan Hofmans, Armando Hofmans, Pim van Stratum, Ruud Hendriks, Robin Samyn, Wim Zwanenburg, Harald de Valck, Jacobus Leendert van Mourik en Michael Jie.

Doneer en help ons CORALAB werkelijkheid te maken! Doneer 50 euro en ontvang begin volgend jaar een steenkoraal! Wacht dacht u van deze fluorescerende Echinopora lamellosa? Doneer via www.paypal.me/coralpublications of stuur ons een privebericht voor onze bankgegevens. Dank voor uw steun!
 

Bijlagen

  • echinopora-lamellosa.jpg
    echinopora-lamellosa.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 69
  • progress bar 37.jpg
    progress bar 37.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 63
  • _DSC2359.jpg
    _DSC2359.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 62
Deze heb ik geplaatst op diverse FB groepen

Beste Aquarium liefhebbers,
Steun Tim Wijgerde met zijn inspanningen om een koralen onderzoekslab op te zetten.
Tim heeft al diverse onderzoeken en publicaties op zijn naam staan.
Door hem hierin te steunen blijven wij in de toekomst verzekerd van deze leuke publicaties.

Ik doneer een bedrag van 200 euro en hoop ook anderen te inspireren een klein bedrag te doneren om dit mogelijk te maken.
Doneren kan hier: www.paypal.me/coralpublication
Zie hier voor eerdere publicaties:http://wur.academia.edu/TimWijgerde/Papers

Voor meer info::https://m.facebook.com/MarineAquacultureResearch/


======================================================================


Dear friends,
Tim Wijgerde is a PHD in marine science and a good friend of mine.
He's trying to set up a coral research lab and looking for help to fund it.
With his background, I believe Tim can do some great work which will benefit our common hobby.
Look here for more information page:https://m.facebook.com/MarineAquacultureResearch/

These are some of his publications:http://wur.academia.edu/TimWijgerde/Papers
With the corallab he wish to continue his research and produce valueable information to share with us.
If you donate 50 euros, you can pick up a stony coral at Tim's lab, in March next year. You can select from various SPS corals such as Acropora and Stylophora. Donate via www.paypal.me/coralpublications or send Tim a private message for bank details.

Please donate to make this happen.
I will do my share and donate 200Euro plus coral starting cultures to support his effort.
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik geplaatst op diverse FB groepen

Beste Aquarium liefhebbers,
Steun Tim Wijgerde met zijn inspanningen om een koralen onderzoekslab op te zetten.
Tim heeft al diverse onderzoeken en publicaties op zijn naam staan.
Door hem hierin te steunen blijven wij in de toekomst verzekerd van deze leuke publicaties.

Ik doneer een bedrag van 200 euro en hoop ook anderen te inspireren een klein bedrag te doneren om dit mogelijk te maken.
Doneren kan hier: www.paypal.me/coralpublication
Zie hier voor eerdere publicaties:http://wur.academia.edu/TimWijgerde/Papers

Voor meer info::https://m.facebook.com/MarineAquacultureResearch/


======================================================================


Dear friends,
Tim Wijgerde is a PHD in marine science and a good friend of mine.
He's trying to set up a coral research lab and looking for help to fund it.
With his background, I believe Tim can do some great work which will benefit our common hobby.
Look here for more information page:https://m.facebook.com/MarineAquacultureResearch/

These are some of his publications:http://wur.academia.edu/TimWijgerde/Papers
With the corallab he wish to continue his research and produce valueable information to share with us.
If you donate 50 euros, you can pick up a stony coral at Tim's lab, in March next year. You can select from various SPS corals such as Acropora and Stylophora. Donate via www.paypal.me/coralpublications or send Tim a private message for bank details.

Please donate to make this happen.
I will do my share and donate 200Euro plus coral starting cultures to support his effort.

@GlennF & Tim: mag ik deze tekst copy-pasten naar onze belgische website? Misschien daar ook nog wat enthousiasts? Of misschien wil Tim zich wel lid maken en dit zelf daar promoten?
 
Zo. Weer een stapje dichterbij Tim. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
 
@GlennF & Tim: mag ik deze tekst copy-pasten naar onze belgische website? Misschien daar ook nog wat enthousiasts? Of misschien wil Tim zich wel lid maken en dit zelf daar promoten?

Ja hoor, dat mag! Ik ben lid van belgianseawater, bedoel je dat forum? Dat is een goede suggestie, dank je! Ik zal op mijn forumdeel alvast posten, goed?


Zo. Weer een stapje dichterbij Tim. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Hartelijk dank voor je steun, Frank!

Deze heb ik geplaatst op diverse FB groepen

Beste Aquarium liefhebbers,
Steun Tim Wijgerde met zijn inspanningen om een koralen onderzoekslab op te zetten.
Tim heeft al diverse onderzoeken en publicaties op zijn naam staan.
Door hem hierin te steunen blijven wij in de toekomst verzekerd van deze leuke publicaties.

Ik doneer een bedrag van 200 euro en hoop ook anderen te inspireren een klein bedrag te doneren om dit mogelijk te maken.
Doneren kan hier: www.paypal.me/coralpublication
Zie hier voor eerdere publicaties:http://wur.academia.edu/TimWijgerde/Papers

Voor meer info::https://m.facebook.com/MarineAquacultureResearch/


Glenn, ook via deze weg ontzettend bedankt voor je steun!
 
Veel dank aan onze backers, we zitten bijna op de helft!

Klaas Albert Houwaard
Shane Rijke
Alex Veldt
Johnny Veyt
Tanne Hoff
Luc Vogels
Corjan van der Kuil en Frances Wijnen
Jacqueline Koopman
Sven van den Berg
Dennis Spijkerbroer
Thijs Janzen
Rory Blauw
Twan Peeters
Oliver van Moerbeke
Arne Kruschat
Lennart Driehuis
Jon Henzen
Jan Harbers
Dinesh Hoogen Stoevenbeld
Marjan Hofmans
Armando Hofmans
Pim van Stratum
Ruud Hendriks
Robin Samyn
Wim Zwanenburg
Roel HG
Harald de Valck
Jacobus Leendert van Mourik
Michael Jie
Dietger Houben
John van Geene
Glenn Fong
Niels de Smit
Frank van Es
Pieter Giraldo
 

Bijlagen

  • progress bar 49.jpg
    progress bar 49.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 61
Als ik de aantal donateurs tel en het feit dat 'we' al op 49% zitten moeten er een aantal gulle gevers tussen zitten?
 
Als ik de aantal donateurs tel en het feit dat 'we' al op 49% zitten moeten er een aantal gulle gevers tussen zitten?

Dit klopt! Jan Harbers en Glenn Fong zijn twee grote krachten achter dit project, waardoor ik hen zeer dankbaar ben! Ook zijn mensen die meerdere koralen hebben besteld. We zijn inmiddels over de helft van onze target!
 
Ik heb net een donatie gedaan van 100€ zet hem op. Ben benieuwd veel succes

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
 
Ik heb net een donatie gedaan van 100€ zet hem op. Ben benieuwd veel succes

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Fantastisch, ontzettend bedankt voor je donatie Menno! Uiteraard mag je straks twee mooie koralen komen uitzoeken. Ik stuur je nu een instructieemail. Nogmaals dank!
 
Onze crowd funding voor CORALAB, een lab door en voor de zeeaquariumhobby, verloopt gestaag. Vandaag hebben we de grens van 60% bereikt. Hartelijk dank aan iedereen die heeft gedoneerd om dit mogelijk te maken!

Als u geen 50 euro kunt missen, of geen behoefte heeft aan een koraal, dan kunt u ons ook steunen met een willekeurig klein bedrag. Alvast dank voor uw steun!

progress bar 60.jpgsouterrain V2.jpg
 
Wij zijn verheugd Seneye als de nieuwste sponsor van CORALAB te mogen verwelkomen! Wij zullen de producten van Seneye gebruiken om de temperatuur, pH en lichtsterkte in ons hoofdaquarium te meten. Seneye levert kwaliteitsproducten voor een lage prijs. Hun lichtsensor is het meest indrukwekkend, en is vergelijkbaar met een veel duurdere professionele lichtmeter zoals een Li-Cor.
 

Bijlagen

  • home2.jpg
    home2.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 38
We staan nu op 62%! Veel dank aan onze sponsors en onderstaande particulieren!!

Klaas Albert Houwaard
Shane Rijke
Alex Veldt
Johnny Veyt
Tanne Hoff
Luc Vogels
Corjan van der Kuil en Frances Wijnen
Jacqueline Koopman
Sven van den Berg
Dennis Spijkerbroer
Thijs Janzen
Rory Blauw
Twan Peeters
Oliver van Moerbeke
Arne Kruschat
Lennart Driehuis
Jon Henzen
Jan Harbers
Dinesh Hoogen Stoevenbeld
Marjan Hofmans
Armando Hofmans
Pim van Stratum
Ruud Hendriks
Robin Samyn
Wim Zwanenburg
Roel HG
Harald de Valck
Jacobus Leendert van Mourik
Michael Jie
Dietger Houben
John van Geene
Glenn Fong
Niels de Smit
Frank van Es
Pieter Giraldo
Mark Einerhand
Menno van de Burgt
John de Rooij
Jasper van den Berg
Nico de Roo
Remko van Es
Arjen Tilstra
Christiaan Blikman
Barry van 't Veer
 
Bovenaan