Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crowd funding: CORALAB

Ik doneer 50 euro of meer voor CORALAB, in ruil voor een koraal.

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Total voters
    32
  • Poll closed .
Succes met dit project heb zojuist mijn steentje bijgedragen. Ben benieuwd naar de updates tzt.
 
Een heel mooi initiatief Tim.

Mijn steun heb je.

groetjes
twan
 
Onze € 50,- zijn er zojuist uit Tim... ;)
Heel veel succes!
 
Veel dank aan de volgende mensen! Dankzij hun steun hebben wij reeds 14% van onze target gehaald!

Klaas Albert Houwaard
Shane Rijke
Alex Veldt
Johnny Veyt
Tanne Hoff
Luc Vogels
Corjan van der Kuil (Frances Wijnen)
Jacqueline Koopman
Sven van den Berg
Dennis Spijkerbroer
Thijs Janzen
Rory Blauw
Twan Peeters
Oliver van Moerbeke
Arne Kruschat
Lennart Driehuis
progress bar 14.jpg
 
Beste allen,

onze campagne verloopt gestaag, echter wij hebben onze target nog lang niet bereikt.

Voor een donatie van 50 euro krijgt u een blauw-paarse Acropora sp. (mogelijk A. abrolhosensis of prostrata), of een paarse Stylophora pistillata, of een Acropora millepora (groen of rood, nader te bepalen).

Voor de mensen die reeds hun voorkeur hebben uitgesproken, geen zorg. T.z.t. kan, zolang de voorraad strekt, nog een keuze gemaakt worden.
 

Bijlagen

  • Acropora sp. purple overview sh.jpg
    Acropora sp. purple overview sh.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 57
  • Stylophora pistillata 2 black.jpg
    Stylophora pistillata 2 black.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 57
  • SunsetMillepora.jpg
    SunsetMillepora.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Hoi Tim.

Bovenste foto is waarschijnlijk de Acropora abrolhosensis.

Groetjes
Twan
[h=1][/h]
 
Groen licht, daar is in de jaren tachtig al naar gekeken, en dat is niet gunstig voor koraal op de langere termijn. Ik zou graag alle kleuren licht in mijn test verwerken, helaas heb ik daar niet de juiste spullen voor. Dan zou er een serie lampen op maat gemaakt moeten worden. Rood, blauw en wit, dat heb ik wel voorhanden binnenkort.

Ben erg benieuwd Tim, mede omdat Philips ook van de partij is en het erop lijkt, maar dan moet ik wel een slag om de arm houden, dat in hun Coral Care verlichting zowel rood als groen wordt gebruikt.

Ook zie je vooraanstaande fabrikanten experimenteren met cyaan, turquoise en groen, in verschillende combinaties.
 
Ben erg benieuwd Tim, mede omdat Philips ook van de partij is en het erop lijkt, maar dan moet ik wel een slag om de arm houden, dat in hun Coral Care verlichting zowel rood als groen wordt gebruikt.

Ook zie je vooraanstaande fabrikanten experimenteren met cyaan, turquoise en groen, in verschillende combinaties.

Hoi Arne, ik moet mijn standpunt verduidelijken: groen licht is prima voor koraal en zooxanthellen, maar groen licht alleen, zonder andere kleuren op de lange termijn niet. Dit geldt ook voor rood licht. Wanneer blauw in het spectrum wordt gemengd, gaat het wel goed. Blauw licht is nl. nodig om de groei van zoox te stimuleren. Op korte termijn, uren tot dagen, kunnen kleuren zoals groen uiteraard op zichzelf prima fotosynthese stimuleren, echter groen is hierin wat minder effectief dan rood of blauw.

Het geplande onderzoek zal vragen om dit geheel verder trachten te beantwoorden.
 
Veel dank aan MarjanH, Jon, Dinesh Stoevenbeld, Ruud Hendriks en Pim van Stratrum! We hebben inmiddels 30% van onze target gehaald!

Wilt u ons project steunen, maar zit het juiste koraal er voor u niet bij? Laat ons dit dan weten via info@coralpublications.com, dan proberen wij dit jaar uw gewenste koraal te kweken!

Wilt u bijdragen maar heeft u geen PayPal? Stuur ons dan een bericht via info@coralpublications.com voor onze bankgegevens.
 

Bijlagen

  • progress bar 30.jpg
    progress bar 30.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 42
Bovenaan