Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crowd funding: CORALAB

Ik doneer 50 euro of meer voor CORALAB, in ruil voor een koraal.

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Total voters
    32
  • Poll closed .
Bedankt zeefanaat!

Het is wat stil geweest, maar CORALAB dendert vrolijk door! Na wat problemen loopt de koraalkweek goed, en ook het eerste experiment begint over twee weken. Ook zijn er weer backers van de crowd funding uitgenodigd om hun koraal op te halen. Ik hoop tegen maart de laatste mensen te hebben uitgenodigd.

Ook loopt er inmiddels een samenwerking met de Universiteit Wageningen, waar ik sinds kort weer post-doc (onderzoeker) ben. Vandaag had ik bezoek van Seneye, voor overleg over de test van een heuse KH-meter, die real-time en nauwkeurig de KH/pH meet. Ook komt er een nieuwe spectrometer aan met 1 nm resolutie. Toys for boys!

Ben blij dat het goed gaat. Jammer genoeg nog niks gehoord was toch 1 van de eerste die investeerde. Kom graag snel kijken.

Gr Shane Rijke


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ben blij dat het goed gaat. Jammer genoeg nog niks gehoord was toch 1 van de eerste die investeerde. Kom graag snel kijken.

Gr Shane Rijke


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Shane,

Ik zit nu bijna op de helft van de afleveringen. Dat is best netjes, omdat ik pas tegen maart koralen had beloofd. De reden dat jij nog niet bent uitgenodigd is omdat je een Acropora had besteld. Die zijn in september vrijwel allemaal door een dinoflagellaat uitgeroeid. Ik heb inmiddels weer een aantal stekken groeien, maar dat kost wat tijd. Als je het geen probleem vindt om enkele kleinere stukjes Acropora mee te nemen (ik heb helaas nog niet de door jou bestelde A. millepora) dan ben je welkom. Ik zal je voor de 16e a.s. op de lijst zetten. Ik hoor het wel of je tijd hebt (je ontvangt zo direct een email).

Groeten,

Tim
 
Laatst bewerkt:
Top als je het in het weekend open zet voor bezoekers lijkt mij ontzettend interessant.
 
Hoi Shane,

Ik zit nu bijna op de helft van de afleveringen. Dat is best netjes, omdat ik pas tegen maart koralen had beloofd. De reden dat jij nog niet bent uitgenodigd is omdat je een Acropora had besteld. Die zijn in september vrijwel allemaal door een dinoflagellaat uitgeroeid. Ik heb inmiddels weer een aantal stekken groeien, maar dat kost wat tijd. Als je het geen probleem vindt om enkele kleinere stukjes Acropora mee te nemen (ik heb helaas nog niet de door jou bestelde A. millepora) dan ben je welkom. Ik zal je voor de 16e a.s. op de lijst zetten. Ik hoor het wel of je tijd hebt (je ontvangt zo direct een email).

Groeten,

Tim

Ik kom sowieso wel even kijken de 16e ben benieuwd! [emoji1360]

Gr Shane


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Tim,

Hoe gaat het met de koralen. Het zou leuk zijn er iets meer over te lezen.

Ik ben vergeten wanneer je hiermee begonnen bent, is er al een jaar om? Wanneer worden de koralen uitgedeeld?

Groeten,
Jasper
 
Beste Jasper,

het gaat goed met de koralen. Door drukte met mijn nieuwe baan en een pasgeboren zoon is het er niet van gekomen meer te communiceren, excuses hiervoor. Op dit moment is een derde van de koralen reeds uitgeleverd. Ik maak binnenkort weer nieuwe afspraken en hoop tegen april alles te hebben uitgedeeld. Ondanks enkele tegenslagen loop ik dus aardig op schema :). Helaas is er een groot probleem: mijn windows pc is gecrashed waardoor ik veel bestanden kwijt ben geraakt voordat ik een backup kon maken. Inmiddels heb ik met veel moeite mijn pc hersteld en met recovery software veel bestanden terug kunnen halen, waaronder veel excel bestanden. Helaas is het excel bestand met mijn gehele crowd funding administratie permanent verdwenen. Het zal nog een klus worden uit te zoeken wie allemaal nog een koraal tegoed heeft.. straks staat de halve aquariumhobby hier voor de deur :rolleyes:.

Hierbij een foto van de koralen die ik kweek voor mijn backers.
 

Bijlagen

  • _DSC3527.jpg
    _DSC3527.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 121
Gelukkig :biggrin:



Goed om te horen Alex!

En wij zijn er zo ongeveer wel. Ontzettend veel dank aan de volgende particulieren en sponsoren:

Klaas Albert Houwaard
Shane Rijke
Alex Veldt
Johnny Veyt
Tanne Hoff
Luc Vogels
Corjan van der Kuil en Frances Wijnen
Jacqueline Koopman
Sven van den Berg
Dennis Spijkerbroer
Thijs Janzen
Rory Blauw
Twan Peeters
Oliver van Moerbeke
Arne Kruschat
Lennart Driehuis
Jon Henzen
Jan Harbers
Dinesh Hoogen Stoevenbeld
Marjan Hofmans
Armando Hofmans
Pim van Stratum
Ruud Hendriks
Robin Samyn
Wim Zwanenburg
Roel HG
Harald de Valck
Jacobus Leendert van Mourik
Michael Jie
Dietger Houben
John van Geene
Glenn Fong
Niels de Smit
Frank van Es
Pieter Giraldo
Mark Einerhand
Menno van de Burgt
John de Rooij
Jasper van den Berg
Nico de Roo
Remko van Es
Arjen Tilstra
Christiaan Blikman
Barry van 't Veer
Ron (Mollie)
Nancy Willekus
Wesley Malcorps
Wesly Bruins
Jack Ravensbergen
Edo van Bruggen
Willem Kruizinga
Coral Publications
BlueLinked
Wageningen UR
DyMiCo Filter BV
Philips
Easy Booster
DSR Technics
Seneye
Barry van 't Veer Timmer & Onderhoudsbedrijf
Antwerpse Zee Aquarium Club (AZAC)

Diebo Huisdierwereld


Hier staat sowieso al het lijstje [emoji1360]

Hoe zit het met de millepora? Inmiddels al een stuk weten te kweken? Gr Shane


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Tim,

Ben je ook iets wijzer geworden over de kleuren van de lampen in relatie met de groei van de koralen, want daar ging/gaar het onderzoek toch over.

Zou leuk zijn daar ook iets over terug te lezen. Dat is de reden dat ik met de crowd funding heb meegedaan.

Groeten,
Jasper
 
Hoi Jasper,

ik ben zeker wat wijzer geworden, maar het duurt vaak wel 1-2 jaar voordat resultaten van experimenten gepubliceerd worden. Omdat ik nu een kortere weg kies (publicatie in Advanced Aquarist, geen peer-review, en ik heb geen co-auteurs die het ook moeten goedkeuren) gaat het sneller. Ik hoop tegen april het artikel te publiceren. Op mijn Facebook pagina heb ik al een preview geplaatst, maar het is ondoenlijk om op alle fora en fb groepen deze updates bij te houden. Zie www.facebook.com/marineaquacultureresearch.
 
Je kunt het ook op een preprintserver zoal bioRxiv zetten. Dan is het meteen beschikbaar en kun je het daarna submitten waar je wil, ook peer reviewed.
 
Bovenaan