Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crowd funding: CORALAB

Ik doneer 50 euro of meer voor CORALAB, in ruil voor een koraal.

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Total voters
    32
  • Poll closed .
Hoi Tim ziet er allemaal goed uit.
Vraagje heb jij nog steeds die seneye coral als test in gebruik hoe bevalt z'n systeem.
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Hallo Henk,

Ik gebruik nog steeds met tevredenheid mijn Seneye. Binnenkort ontvang ik de KH sensor en nieuwe spectrometer, dat wordt spannend!
Wordt zeker spannend ik dacht dat u de kh meter al in bezit had om te testen.
Ben er benieuwd naar dat apparaat :).
Mvg henk

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Met aandacht dit hele topic zitten lezen... Helaas ben ik veel te laat achter dit topic gekomen maar ach, mijn bak is nog aan het indraaien dus kan nu toch nog geen koralen erin kwijt (weekje of 2 nog vermoed ik)

Zeewolde is zo dichtbij van hier (Lelystad).. ik ga het zeker in de gaten houden voor het geval je de deuren een keertje open gooit voor reguliere verkoop van wat je hebt staan daar.

Succes !!
 
Interessant, heb je ook PAM data voor deze koralen?

Nee Arjen, want deze proef moest door mijn nieuwe baan in Wageningen in de late uurtjes gedraaid worden.. toen ik CORALAB opzette was de baan nog niet concreet, dus het werd opeens pittig! En dan nog een kleine erbij..

Maar goed, we hebben wel PAM-data van de vorige proef, die we in PLoS ONE gepubliceerd hebben. Daar leek weinig effect van lichtkleur op de quantum yield te zijn. Ik denk nu na over een ALW-voorstel waarbij ik alle kleuren van de regenboog uitgebreid ga bekijken, met vele aquaria, lampen en diverse soorten. Het voorstel moet zoiets luiden als unweaving the rainbow. Een beetje plagiaat, maar ja ;-).
 
Met aandacht dit hele topic zitten lezen... Helaas ben ik veel te laat achter dit topic gekomen maar ach, mijn bak is nog aan het indraaien dus kan nu toch nog geen koralen erin kwijt (weekje of 2 nog vermoed ik)

Zeewolde is zo dichtbij van hier (Lelystad).. ik ga het zeker in de gaten houden voor het geval je de deuren een keertje open gooit voor reguliere verkoop van wat je hebt staan daar.

Succes !!

Beter laat dan nooit, dank voor je aandacht!
 
Aan iedereen die CORALAB en mijn eerste studie mogelijk heeft gemaakt, nogmaals veel dank! Vandaag hoop ik de laatste hand te leggen aan het onderzoeksrapport, dat hopelijk binnen nu en een maand in Advanced Aquarist verschijnt. Omdat niet iedereen het prettig vindt om een Engelstalig wetenschappelijk artikel te lezen schrijf ik ook in gewoon Nederlands een verhaal voor Ons zeeaquarium. Zo hoop ik zoveel mogelijk mensen van dienst te kunnen zijn.
 
Tim,

Ontzettend bedankt voor de interessante ochtend. Leuk om verzorgen van koralen een keer vanuit een wetenschappelijk perspectief te bekijken.

Ik hoop de resultaten van je onderzoek snel te kunnen lezen.

Groeten,
Jasper
 
Tim,

Ontzettend bedankt voor de interessante ochtend. Leuk om verzorgen van koralen een keer vanuit een wetenschappelijk perspectief te bekijken.

Ik hoop de resultaten van je onderzoek snel te kunnen lezen.

Groeten,
Jasper

Graag gedaan Jasper! Dank ook voor jullie bezoek en de goede vragen die jullie stelden. Veel succes met de stekjes!
 
Tim,

we zijn druk bezig geweest om stekjes te maken voor je en hebben ze dan nu ook bij elkaar!

10x stekjes van Seriatopora Cauliendrum.

we gaan snel inplannen wanneer we deze kunnen komen doneren!
IMG_20180323_151006.jpgIMG_20180323_151014.jpg
 
Bovenaan