Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Groot verpakking zouten - Balling

rickCRG

ZeewaterForum lid
Ik gebruik nu al een paar jaar Balling Light, maar het verbruik is redelijk hoog (aquarium van 1000ltr) en daarmee dus ook de kosten. Ik heb in het verleden al regelmatig topics voorbij zien komen waar mensen het per 25 kg tegelijk in Duitsland bestellen en er wordt vermeld dat dit foodgrade moet zijn.

Het geen waar het mij even aan ontbreek is een link naar de betreffende pagina met type nummer om zeker te weten dat ik de juiste zouten heb (m'n duits is vrij beroerd).

De eigenlijke vraag: Waar (welke webshop) koop ik het goedkoopst de beste zouten (type) voor Balling light (Kh, Calcium & magnesium)? :confused:
 
Via een internationale veilingsite waar je hierbij de naam niet zo kunt neerzetten omdat het geen sponsor is.
Je moet in dit geval wel op de Duitse versie ervan kijken. Ik heb daar mijn toevoegingen gehaald en ben er echt super tevreden over. Het is puurder dan van de grote merken en vele malen goedkoper.
 
Vertaal "zwartman" en "zout" eens naar het Duits en google daar op. Daarmee vind je in ieder geval magnesiumchloride (en evt. Magnesiumsulfaat) en natriumbicarbonaat. In verpakking van 5-25kg.
Voor calciumchloride kun je eens zoeken op: "Calciumchloride E509 schifers 25kg". Wordt onder andere door bierbrouwers gebruikt. Prijs ca. €43 per 25kg
 
Laatst bewerkt:
Voor calciumchloride kun je eens zoeken op: "Calciumchloride E509 schifers 25kg". Wordt onder andere door bierbrouwers gebruikt. Prijs ca. €43 per 25kg
en bij de groothandel voor bierbrouwers in Belgie vind je ook natriumbicarbonaat foodgrade....26 euro voor 25 kilo
 
Klopt, gebruik het ook en is prima spul.

Vertaal "zwartman" en "zout" eens naar het Duits en google daar op. Daarmee vind je in ieder geval magnesiumchloride (en evt. Magnesiumsulfaat) en natriumbicarbonaat. In verpakking van 5-25kg.
Voor calciumchloride kun je eens zoeken op: "Calciumchloride E509 schifers 25kg". Wordt onder andere door bierbrouwers gebruikt. Prijs ca. €43 per 25kg
 
Kijk, dat zijn al betere prijzen. Op deze manier blijft er weer wat meer geld over voor mooie koralen ;)
 
Bovenaan