Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kalkreactor en triton

Ik heb nog een aquamedic KR 1000 staan als je interesse hebt hoor ik het graag

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk
 
even voor mijn beeld vorming, de calciumcarbonaat van triton daar zitten de sporenelementen toch allemaal al in,
dit is dus alles behalve een zuivere vorm van calciumcarbonaat?

---- update ----

even voor mijn beeld vorming, de calciumcarbonaat van triton daar zitten de sporenelementen toch allemaal al in,
dit is dus alles behalve een zuivere vorm van calciumcarbonaat?
In de ​flessen met elementen (Base Elementz, Core7) zit 'alles', dus calcium, KH, sporenelementen. In de 'steentjes voor in de kalkreactor' calciumcarbonaat van Triton zitten calcium en carbonaat, calciumcarbonaat dus. Er zal vast ook nog wel een spoortje magnesium in zitten maar daar heb je het mee gehad.
 
In de ​flessen met elementen (Base Elementz, Core7) zit 'alles', dus calcium, KH, sporenelementen. In de 'steentjes voor in de kalkreactor' calciumcarbonaat van Triton zitten calcium en carbonaat, calciumcarbonaat dus. Er zal vast ook nog wel een spoortje magnesium in zitten maar daar heb je het mee gehad.

Zo heb ik het ook begrepen.

en bij Core7 heb je twee varianten de base elements en de reef supplements, waarbij die laatste te gebruiken is bij andere methodes maar ook daarin zit calcium en carbonaat. Zo staat het in ieder geval op de website van Triton.
 
Zo heb ik het ook begrepen.

en bij Core7 heb je twee varianten de base elements en de reef supplements, waarbij die laatste te gebruiken is bij andere methodes maar ook daarin zit calcium en carbonaat. Zo staat het in ieder geval op de website van Triton.
Klopt. En tussen de twee varianten Core7 is er eigenlijk maar één verschil: de 'Triton method' variant bevat stoffen die het wierenfilter stimuleren, verder is de 'other methods' variant geheel identiek. Het enige verschil schijnt in fles1 te zitten, daarin zouden onder meer meer ijzer en jodium zitten bij de Triton-variant.

Zelf gebruik ik de 'other methods' flessen en ben dik tevreden.
 
In de ​flessen met elementen (Base Elementz, Core7) zit 'alles', dus calcium, KH, sporenelementen. In de 'steentjes voor in de kalkreactor' calciumcarbonaat van Triton zitten calcium en carbonaat, calciumcarbonaat dus. Er zal vast ook nog wel een spoortje magnesium in zitten maar daar heb je het mee gehad.


klinkt als een vrij nutteloze toevoeging aan het oorsortiment dan, meende dat ze de sporenelementen er ook aan hadden weten te plakken.
 
Klopt. En tussen de twee varianten Core7 is er eigenlijk maar één verschil: de 'Triton method' variant bevat stoffen die het wierenfilter stimuleren, verder is de 'other methods' variant geheel identiek. Het enige verschil schijnt in fles1 te zitten, daarin zouden onder meer meer ijzer en jodium zitten bij de Triton-variant.

Zelf gebruik ik de 'other methods' flessen en ben dik tevreden.
maar hoe zit het nu met het afstellen van de kalkreactor,daar hoor ik niemand meer over.mvg Zeekoe
 
Misschien dat op de triton website meer staat, ik heb het niet kunnen vinden maar heb daar ook niet specifiek naar gezocht.

Wat ik denk, is dat wanneer je gebruik maakt van de core7 (other methods) je kalkreactor lager moeten zetten omdat in deze triton flessen ook calcium en carbonaat zit. Dus deels hoog je de calcium en kh op met je kalkreactor en het andere deel met Core7.

Ik vind dit niet logisch en volgens mij kun je dus beter je kalkreactor normaal gebruiken en de elementen toevoegen die de tritontest aangeven. Zoals eerder Omschreven is door andere personen.
 
Ben Elf me aan het oriënteren voor een goeie kalk reactor. En mn oog viel op de destaco.
Als ik jullie goed snap. Is je kh, ca, en mg door de destaco een groot deel of geheel opgevangen en zijn die 3 stabiel toch?
Water wissel lees ik heel weinig van in de text dus ik begrijp dat die ook niet of weinig nodig zijn.
Doen jullie je verdampte water bijvullen met osmose of gelijk zout water? Zelf zeg ik je kan toch ook gelijk zout water der bij down ipv osmose of wat zijn de voor en nadelen hiervan

Wij willen zelf gaan draaien met Neeltje Jans water?

Onze bak gaan we pas opstarten in januari hoor. Het wordt een 1000liter😀
 
Water wissel lees ik heel weinig van in de text dus ik begrijp dat die ook niet of weinig nodig zijn.
Doen jullie je verdampte water bijvullen met osmose of gelijk zout water? Zelf zeg ik je kan toch ook gelijk zout water der bij down ipv osmose of wat zijn de voor en nadelen hiervan

😀
Bij het verdampen van water verlies je water maar het zout blijft in je bak. Als je dan aanvult met zout water, wordt je zoutgehalte steeds hoger en hoger. Dat is het nadeel van aanvullen met zout water. Het voordeel van aanvullen met osmosewater is dat je zoutgehalte niet oploopt.

Je reageert overigens op een topic uit 2017.
 
Topic uit 2017. Tijd voor vers leven der in😂

Snap wat je bedoeld met zout en verdampen. Thanks
 
Bovenaan