Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Korallenzucht toevoeging of vergelijkbaar product?

RichardvS

ZeewaterForum lid
Ben me een aantal dagen aan het verdiepen in de producten van Korallen-zucht en wordt het voor mij niet echt duidelijk of het nou een toevoeging of een vergelijkbaar product is zoals RedSea(RS) Foundations/Coral Colors e.d.

Ikzelf maak gebruik van de producten van RS omdat ik daar vertrouwen in heb en zie dat me bak er goed op draait...
nu heb ik het idee dat me koralen e.d. toch iets achterblijven qua groei/kleur en ben ik me aan het orienteren op andere producten en wordt aangetrokken door de producten e.d. van Korallen-zucht.

Mijn 1e gedachten/conclusies zijn dan ook dat ik eigenlijk alles van RS kan vervangen voor de lijn van KZ maar zijn deze gedachten juist of niet?

m.v.g.
Richard
 
In de kz lijn 1234 zit alles voor je kleuren , je moet zelf nog zorgen voor je kh ca mg toevoegingen mvg jos
 
alleen maar lof over kz... draai nu 2 weken ermee en verschil is al te zien :)
 
alleen maar lof over kz... draai nu 2 weken ermee en verschil is al te zien :)
Mooi! Maar wat deed je er voor? En welke verschillen zie je?
 
In de kz lijn 1234 zit alles voor je kleuren , je moet zelf nog zorgen voor je kh ca mg toevoegingen mvg jos

Oke bedankt, dat komt neer op mijn eigen conclusie en is dus duidelijk voor mij,
en vervolgens denkende aan bijvoorbeeld het product Amino Acid is dat dan een extra toevoeging bovenop de 1234-lijn?

Ben van plan om ook dit weekend is eens een kijkje te nemen bij een aantal bedrijven voor aanvullende informatie e.d. Het ziet er informatief gezien allemaal erg goed uit maar ben toch ook benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers voor een volledig beeld.

m.v.g.
Richard
 
In fles je 3 zitten de amino's . Wat je als extra kan gebruiken b balance /xtra / spongpower

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Bedenk wel dat je náást de 1234 ook nog Ca, KH en Mg moet doseren.
 
In fles je 3 zitten de amino's . Wat je als extra kan gebruiken b balance /xtra / spongpower

Het wordt me volledig duidelijk, en ga dan ook vrijwel zeker de overstap maken als de informatie/adviezen van de winkeliers enigzins overeenkomen.

En bedankt voor de opheldering @Jos

m.v.g.
Richard

---- update ----

Bedenk wel dat je náást de 1234 ook nog Ca, KH en Mg moet doseren.


@Tanne dat is bekend en was al eerder vermeld, maar beter 1x te veel vermelden dan helemaal niet;)
 
Het beste kan je beginnen met 50% dosering de eerste 2 weken daarna 100%, heb mijn totaal dosering verdeeld over 7 dagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Misschien was het een beetje te kort door de bocht, draai nu 2 weken volledig op zeo en 1234. het verschil wat ik tot nu toe merk is dat Mn koralen het meer naar hun zin hebben dan daarvoor. Poliepen staan ver uit, de kleuren zijn aanzienlijk mooier geworden.merk bij groen en blauw de kleur sneller mooier wordt dan bij geel. Maar ook daar is vooruitgang in te zien.
het is makkelijk in gebruik! Doseerpomp erop en klaar is kees :)

groet
 
IK heb ongeveer 220-230 liter water in me bak, bij flesje 1 wordt aangegeven als dosering: 5ml / 100 L / week

Zou oorspronkelijk dan 10-11 ml worden per week, dat wordt dan de 1e weken 5-6 ml per week?
Zodra ik er mee gaat beginnen dan zal ik toch wat extra metingen verrichten uit voorzorg, alhoewel ik geen problemen verwacht in 1e instantie
 
Nog een dingetje. Waarom zijn de toevoegingen van RS geel/oranje? Wat blijft er van die kleurstof in de bak hangen? Tenminste, ik neem aan dat het kleurstoffen zijn? Met geel water gaat de kracht van het licht hard achteruit.

---- update ----

Nog een dingetje. Waarom zijn de toevoegingen van RS geel/oranje? Wat blijft er van die kleurstof in de bak hangen? Tenminste, ik neem aan dat het kleurstoffen zijn? Met geel water gaat de kracht van het licht hard achteruit.
 
Bovenaan