Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

remedie voor bryopsis

Afschuimer kon blijven draaien wat ik gelezen heb. Alleen de schuimbak eraf halen. Doseren van Carbon niet zomaar stoppen. Dit moet je afbouwen. Maar let op je nitraat gehalte.
UV lamp uit. En eventueel wierenfilter afsluiten van de bak.

Succes en ben heel benieuwd! Stuur je even een fotootje van hoe het er nu uitziet en hoe na 5 dagen? Dan hebben we ook vergelijk materiaal.
 
Afschuimer kon blijven draaien wat ik gelezen heb. Alleen de schuimbak eraf halen. Doseren van Carbon niet zomaar stoppen. Dit moet je afbouwen. Maar let op je nitraat gehalte.
UV lamp uit. En eventueel wierenfilter afsluiten van de bak.

Succes en ben heel benieuwd! Stuur je even een fotootje van hoe het er nu uitziet en hoe na 5 dagen? Dan hebben we ook vergelijk materiaal.

Als de schuimbak er af is werkt die dan nog? Ik blijf Carbon doseren, zit toch nog in de opstartfase van de Carbon. Maar blijf wel waterwissel doen om de week denk ik. Is een nano bakje 60l waar ik wat voorzichtig mee wil zijn ;) ik post foto’s!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als de schuimbak er af is werkt die dan nog? Ik blijf Carbon doseren, zit toch nog in de opstartfase van de Carbon. Maar blijf wel waterwissel doen om de week denk ik. Is een nano bakje 60l waar ik wat voorzichtig mee wil zijn ;) ik post foto’s!

Al een update van je bakje? Hoe gaat de combinatie waterwissel en medicijn toevoegen? Word het niet te snel verdund?
 
werkt echt, heb het ook gebruikt, echt een wonder middel, was al een jaar aan het strijden tegen die plaag.
had het bijna opgegeven tot ik die site tegen kwam .

https://www.reef2reef.com/threads/fluconazole-x-bryopsis.283998/


mijn vrouw kent een vrouw bij een apotheek,dus voor mij was het makkelijk om er aan te komen,(12 euro)
maar heb gehoord dat een dierenarts het je zo voor schrijft, als je je verhaal voorlegt .

ik had me aan de gebruiksaanwijzing gehouden van reef2reef 10x150mg op 400 liter,
na 2 dagen was het al een werleld van verschil,
er is bj mij maar 1 stekje buttens overleden.
ben nu 8 maanden verder heb het nooit meer gezien😇
 
...daar begon dit draadje mee.
 
Ik las laats op een amerikaans forum Reef central dat het verhogen van je magnesium naar rond de 1600 de bryopsis doet sterven. Het koraal ondervond geen schade en ook de wierenbak niet.
 
Ik las laats op een amerikaans forum Reef central dat het verhogen van je magnesium naar rond de 1600 de bryopsis doet sterven. Het koraal ondervond geen schade en ook de wierenbak niet.

Klopt. Voornamelijk met Kent Tech M.
Maar hier zijn niet altijd de gewenste resultaten mee behaald en op den duur blijkt het toch weer terug te komen. Wanneer je weer terug gaat naar de normale waardes.

Ik ben heel benieuwd naar de Hollandse ervaringen en foto's natuurlijk;)
 
Kent Tech M. heb ik ook geprbeerd had een mg van 1800, maar bryopsis ging er niet van weg,
ik heb nog een gallon tech m over (voor de belangstellende
:rolleyes:) ze hebben een bestanddeel verandert heb ik gelezen.
dus vandaar dat het niet meer werkt
maar echt alles wat je moet weten staat in (
...daar begon dit draadje mee.)
 
Heb het in het verleden gebruikt. En magnesium verhoogd tot 2000. Bryopsis boeide het totaal niet.
 
2 weken verder is de bryopsis inderaad weg met flucanozole. ik ben benieuwd of het weg blijft.

Heb gewoon na een week de schuimbak terug op de afschuimer gezet en een waterwissel gedaan.
 
2 weken verder is de bryopsis inderaad weg met flucanozole. ik ben benieuwd of het weg blijft.

Heb gewoon na een week de schuimbak terug op de afschuimer gezet en een waterwissel gedaan.

Super dat het weg is!
WE NEED PIC'S ! :biggrin: :rolleyes:
ben erg benieuwd naar hoe je bak was en nu is.
 
4eaacf0ba35f010c9a854ff5fb13e2f1.jpg
hoe het was. (Helaas wat wazige foto, maar je ziet het wel)

26e30da1651592eeed3f20cbd56603bc.jpg

Hoe het nu is. De bovenste linkse kant van de bovenste steen was volledig bedekt met bryopsis. Zal morgen een detail foto proberen te posten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En dat voor een 12tal euro. ;) natuurlijk voor een grotere bak zal het wel wat meer kosten waarschijnlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
20231027_142206.jpghallo,kan iemand mij vertellen of dit bryopsis is?Ik probeer deze verdomde weg te krijgen met eventueel fluconazole.

Graag een reactie aub.
Groetjes Walter.
 
Bovenaan