Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Dream Tank 3.0

Vandaag bij erik geweest om een paar mooie stekken te kopen thx Man,
Helemaal happy ermee, en wat een mooie bak en techniek, vissen en koraal heeft hij.
Vandaag ben ik ook begonnen met 1 ml vodka per dag toe te voegen aan me bak de waterwaardes zijn zeker oké
Maar De no3 blijf langzaam een beetje stijgen het is zeker niet schokkend maar ik merk dat de sps het toch moeilijk heeft.
Dus ik wil de no3 op 2 krijgen.
20170605_165748.jpg
 
Dennis, weer zeker wat mooie koraaltjes bij Erik, is gewoon top bij hem, zo kun je zien dat je particulier best wel kunt scoren.

w.b.t. nitraat, het is afhankelijk van je systeem en bacterie huishouding , levend steen e.d. consumenten en producenten zo te zeggen, is in het begin niet zo makkelijk op peil te houden, als het schommelt tussen de twee.

Als je met wodka wilt proberen, zou er zelf even mee wachten , maar dan heb ik wel het VSV recept voor als je het nodig hebt, maar zou eerst je systeem langzaam laten opbouwen, een bacterie preparaat zou kunnen helpen.

Is niet verwonderlijk dat de sps het moeilijk hebben in een korte tijd.
 
Vandaag bij erik geweest om een paar mooie stekken te kopen thx Man,
Helemaal happy ermee, en wat een mooie bak en techniek, vissen en koraal heeft hij.
Vandaag ben ik ook begonnen met 1 ml vodka per dag toe te voegen aan me bak de waterwaardes zijn zeker oké
Maar De no3 blijf langzaam een beetje stijgen het is zeker niet schokkend maar ik merk dat de sps het toch moeilijk heeft.
Dus ik wil de no3 op 2 krijgen.
Bekijk bijlage 478269

Ik ben een maand geleden ook bij Erik geweest. Hij heeft inderdaad een schitterend aquarium. Bovendien heeft veel mooie stekken staan. Ik heb daar een Acropora meegenomen en deze groeit goed.
Jij hebt ook mooie stukken gekocht zo te zien.
Veel succes ermee.
 
Dennis, weer zeker wat mooie koraaltjes bij Erik, is gewoon top bij hem, zo kun je zien dat je particulier best wel kunt scoren.

w.b.t. nitraat, het is afhankelijk van je systeem en bacterie huishouding , levend steen e.d. consumenten en producenten zo te zeggen, is in het begin niet zo makkelijk op peil te houden, als het schommelt tussen de twee.

Als je met wodka wilt proberen, zou er zelf even mee wachten , maar dan heb ik wel het VSV recept voor als je het nodig hebt, maar zou eerst je systeem langzaam laten opbouwen, een bacterie preparaat zou kunnen helpen.

Is niet verwonderlijk dat de sps het moeilijk hebben in een korte tijd.

he Marcel wat bedoel je met het vsv recept:confused:
En ik voeg eigenlijk al vanaf het begin elke dag bacterie toe en ik merk dat de no3 steeds een beetje meer wordt.
 
Leuk je weer eens gesproken te hebben Dennis :)

Succes met de stekken, maar dat gaat vast goed komen. En die SPS dat komt ook wel goed, je bak draait nog maar korte tijd en met geduld kom je soms heel ver.




Vandaag bij erik geweest om een paar mooie stekken te kopen thx Man,
Helemaal happy ermee, en wat een mooie bak en techniek, vissen en koraal heeft hij.
Vandaag ben ik ook begonnen met 1 ml vodka per dag toe te voegen aan me bak de waterwaardes zijn zeker oké
Maar De no3 blijf langzaam een beetje stijgen het is zeker niet schokkend maar ik merk dat de sps het toch moeilijk heeft.
Dus ik wil de no3 op 2 krijgen.
Bekijk bijlage 478269
 
Deze ochtend de groene acropora een mooi plekje gegeven in de bak.

20170608_104117.jpg
 

Bijlagen

  • 20170608_104000.jpg
    20170608_104000.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 46
Gisteren per post ook nog een paar mooie stukjes ontvangen:biggrin:
Deze steen met oren de naam weet ik niet.
20170608_104011.jpg
 
Deze ricordea met geel hartje
20170608_104029.jpg
 
Ik heb ook nog groene en blauwe buttons ontvangen, die heb ik ook op een steen bevestigd maar die staan nog niet helemaal mooie open.
Dus die foto's volgen later.
 
Deze week de buttons geplakt op een steen.
Nu hopen dat hij mooi gaat groeien dan heb je groen en blauwe buttons door elkaar:)
Deze buttons zijn via de post gestuurd ze hadden het even moeilijk, maar ze staan steeds meer open.
20170611_103703.jpg
 
Gisteren vissen ontvangen via de post van een sponsor.
Super goed verpakt en mooie gezonde vissen, 5 blauwe chromen viridis,
3 x anthiassen de paarse een neon rosé en een gele.
En nog een kleine gobiodon histrio
En een 6 tal verschillende slakken.
20170614_151259.jpg
 
20170614_151404.jpg
 
Deze Anthiass blijf nog een beetje achter in de bak hangen, als het rustig is komt hij wel naar voren maar zodra ik voor de bak kom dan zoek hij nog even een schuilplekje op.
20170614_151421.jpg
 
Alle vissen gaan goed met elkaar om, er is geen stress in de bak gekomen na het inzetten van extra vissen.
net ook even flink gevoerd en alle vissen pakken het voer ook:biggrin:
De gele antihass zwemt nu ook gewoon rond, alleen als ik met me dikke kop voor de bak hang dan is hij gelijk weg;)
 
Goed bezig, je hebt de oppak grondig aangepakt. compliment
 
Alle vissen gaan goed met elkaar om, er is geen stress in de bak gekomen na het inzetten van extra vissen.
net ook even flink gevoerd en alle vissen pakken het voer ook:biggrin:
De gele antihass zwemt nu ook gewoon rond, alleen als ik met me dikke kop voor de bak hang dan is hij gelijk weg;)





alleen als ik met me dikke kop voor de bak hang dan is hij gelijk weg

ik denk dat er meer weg stuiven.......:rolleyes:
 
Waterwaardes.

Zout = 1026
Temp = 26,5
no2 = 0
no3 = 3
po4 = 0,01 bijna helder ietsjes verkleuring
Kh = 8.6
ph = 8,15
Mg = 1440
Ca = 450

Ben me wel aan het verdiepen om in de sump een cooler te gaan plaatsen.
Ik zie dat de temperatuur een beetje aan het stijgen is, tot nu toe lukt het nog met bevroren waterflesjes.
Maar dat is niet echt de methode.
 
Waterwaardes.

Zout = 1026
Temp = 26,5
no2 = 0
no3 = 3
po4 = 0,01 bijna helder ietsjes verkleuring
Kh = 8.6
ph = 8,15
Mg = 1440
Ca = 450

Ben me wel aan het verdiepen om in de sump een cooler te gaan plaatsen.
Ik zie dat de temperatuur een beetje aan het stijgen is, tot nu toe lukt het nog met bevroren waterflesjes.
Maar dat is niet echt de methode.

Prima waardes toch! Alleen inderdaad je temp. wordt spannend met zulke dagen. Koelen de waterflesjes juist niet teveel?
 
Nee die flesjes zijn eigenlijk snel weer ondooid. Een voordeel is dat de bak nooit in het zonlicht komt dat scheelt weer een beetje.
 
Bovenaan