Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Dream Tank 3.0

Haha komt goed ed.
Vandaag is ook de postbode geweest met een pakketje.
De Jecod Liquid doseer box is aangesloten.
Deze paste perfect tussen de sump en de zijwand.
.20170419_201258.jpg
 
Zo het is de laatste weken erg druk geweest op mijn werk ivm vakantie.
Ik heb de bak lekker laten draaien zonder er teveel in te rommelen.
vadaag de waardes weer even gemeten.

Zout. = 1026
Temp = 25,5
No2. = 0
No3. = 3
Po4. = 0,03
Kh. =7,7
Ph = 8,15
Ca. =440
Mg. = 1450
Sr. = 16 ppm

Ik heb de strontuim test twee weken geleden gekocht maar vind dit wel één van de moeilijkste test van alles.
Deze test is wel zeer nauwkeurig in de uitvoering anders mislukt deze echt wel.
 
De bak draai nu twee maanden en alles gaat eigenlijk best goed.
Geen gekke dingen gehad tot nu toe, ik ben opgestart met real live rock en heb met de opstart geen problemen ondervonden.
Ik heb toen wel bacterien toegevoegd ong 2,5 week.
nu merk ik wel de laatste week dat het zand begin te verkleuren dus ik heb maar weer bacterien gekocht.
Want ik heb het gevoel dat er nog niet een goede bio verhouding aanwezig is.
Dus de opstart met live rock heeft voordelen maar ook zeker een nadeel.

20170508_110834.jpg
 
Ondanks de drukte afgelopen weken met me werk heb ik wel on-line kunnen shoppen gelukkig:p
Na lang zoeken en lezen heb ik de keuze gemaakt om deze componenten te gaan gebruiken op de doseerpomp.
20170508_110959.jpg
 
Zo een paar foto's hoe de koraaltjes erbij staan.
langzaam komt er groei in de bak 3 weken geleden was het 1 knopje.
20170509_111640.jpg
 
Ook de groene montipora zit de groei in:biggrin:
20170509_110737.jpg
 
20170509_111518.jpg
 
ook deze staat er mooi bij.
20170509_111042.jpg
 
ook de paarse Goniopora doet het goed.
20170509_111438.jpg
 
En de Toortskoraal gaat super hij is nu nog 25cm breed en 20 hoog:eek:
20170509_110247.jpg
 
Deze knalt er in de avond echt uit met zijn kleur.
20170509_113827.jpg
 
deze blijft leuk.
20170509_113856.jpg
 
20170509_113837.jpg
 
20170509_114502.jpg
 
Zo gisterenavond de doseerpomp aangesloten, omdat er weinig tot geen handleiding in de verpakking aanwezig was ben ik zelf eerst maar eens op onderzoek uit gegaan.
Na lang rommelen dacht ik dat hij goed was aangesloten haha NOT.
In één keer snap ik weer de handigheid van YOU TUBE ik was vergeten om de doseerpomp te kalibreren.
Zo gezegd zo gedaan alles ingesteld en toen verliep het wel soepel.
Ben begonnen met 4 ml per dag, twee ml in de middag en twee in de nacht.
20170510_093817.jpg
 
Tevens heb ik ook de lampen ingesteld, deze stonden nog ingesteld op fabrieksinstelling.
Ook hier was ik weer blij met YOU TUBE, en een forum lid ( Dominque ) zekers de laatste persoon heeft een paar goede tips gegeven Thx.
Ik heb de lamp nu draaien op een lps/ sps programma, de leds heb ik meer vermogen gegeven als ik overwegend niet thuis ben (koraal groei)
En als we thuis zijn heb ik hem wat blauwer ingesteld, zodat we meer kunnen genieten van de mooie kleurtjes.
En in de nacht heb ik de lamp helemaal uit staan voor volledige rust in de bak.
20170510_100216.jpg
 
Wat een anticlimax vandaag vol goede moed naar Aken gereden voor evt een mooi visje en koraal te kopen.
Maar daar kwam ik toch wel van een koude kermis thuis, ik was er mooi om 9 uur en stapte vol goed moed de winkel binnen.
Het pesrsoneel had totaal geen interessen om iets te verkopen te druk met andere zaken blijkbaar.
toen trof ik behoorlijk veel dode vissen in de echt smerige bakjes waar de vissen in zaten en de koralen wil ik het eigenlijk ook maar niet over hebben.
Er stonden wel een paar mooie stukken met buttons maar ik had het al gehad met die zaak.
Bij het uitlopen van de zaak zag ik de eigenaar waar ik hem ong 4 jaar geleden ook zag zitten.:(
Vastgeroest op zijn kruk met een kop koffie en een sigaret.

Volegende keer gewoon maar naar Theo van reef corner
 
Ik weet waar je bent geweest ;)




Wat een anticlimax vandaag vol goede moed naar Aken gereden voor evt een mooi visje en koraal te kopen.
Maar daar kwam ik toch wel van een koude kermis thuis, ik was er mooi om 9 uur en stapte vol goed moed de winkel binnen.
Het pesrsoneel had totaal geen interessen om iets te verkopen te druk met andere zaken blijkbaar.
toen trof ik behoorlijk veel dode vissen in de echt smerige bakjes waar de vissen in zaten en de koralen wil ik het eigenlijk ook maar niet over hebben.
Er stonden wel een paar mooie stukken met buttons maar ik had het al gehad met die zaak.
Bij het uitlopen van de zaak zag ik de eigenaar waar ik hem ong 4 jaar geleden ook zag zitten.:(
Vastgeroest op zijn kruk met een kop koffie en een sigaret.

Volegende keer gewoon maar naar Theo van reef corner
 
Bovenaan