Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Dream Tank 3.0

Ja dat ben ik.
Heb ik iets gemist :confused:
 
Ahhh het kwartje ie gevallen, ik heb van jou ooit eens twee nemo's overgenomen.
grappig ik ga eens je dagboek opzoeken kijken hoe je bak er nu bijstaat.
toen zat je geloof ik net opgestart.:biggrin:
 
Klopt, ik was toen inderdaad net opgestart met mijn vorige bak. Inmiddels staat er een maatje groter :)

Leuk dat je de draad weer hebt opgepakt !


Ahhh het kwartje ie gevallen, ik heb van jou ooit eens twee nemo's overgenomen.
grappig ik ga eens je dagboek opzoeken kijken hoe je bak er nu bijstaat.
toen zat je geloof ik net opgestart.:biggrin:
 
Vandaag alles nagemeten, we zijn nu zo' n 2,5 week in de opstart.
De bak staat er echt top bij totaal geen last van alg.

zout = 1026
no 2 = 0
no 3 = 0
po 4 = 0
ph = 7.9
kh = 8.6
ca = 460
mg = 1410

ik heb vorige week een kleine verhoging van de no 2 en de no3 gehad maar dat was ook niet echt schrikbarend.
Dus ik ga woensdag de eerste visjes inbrengen.
 
Dat kan ook niet bij 0 no3 en po4 :eek:
Nu kun je de balans gaan zoeken in vervuiling zorg voor een No3 2.5 en een Po4 0.04, succes.
 
Dat gaat wel goed komen, dat betreft ben ik vrij secuur.
En ook van het meten is weten .
Ik zal in het begin er bovenop zitten om de juiste balans te krijgen.
 
De opstart fase duurt zeker drie maanden, zolang wordt geadviseerd geen vissen toe te voegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja en wanneer je een goede balans heb in je bak ben je een min een half jaar verder dat snap ik ook wel.
Maar als je waardes op nul blijven hangen moet je toch een beetje gaan vervuilen naar mijn menenig.
want als ik met deze apparatuur 1000 Ltr eiwitafschuimer op 150 ltr aquarium blijf doordraaien zonder vervuiling trek je straks je bak nog arm.;)
 
Hoi Dennis,
Zit hier zelf ook met een Reefer 170 met een zware schuimer,BBK 180.En,ja,je trekt je bak echt zwaar ARM.
Heb dus de luxe van een flink ,afgewogen,visbestand in combinatie met overdadig voeren .Heb werkelijk vanaf start geen last gehad van ongewenste algen of cyano,s.Alleen met inbreng van stekmateriaal is er Valonia binnengekomen.Heb dit nu aardig onder controle.
Nitraat is bijna nul en fosfaat in de gezonde range.Voer dus flink bij met amino,s en vitaminen van Red Sea en de koralen kleuren en groeien sterk.
Langzaam opbouwen en een ruime Cleaning Crew doen ook wonderen.
Succes :cool:
 
He man dat is goed om te horen dat er een redelijk bestand aan vissen in kan.
Heb je ook een dagboek dan ga ik die eens opzoeken, altijd leuk om te kijken hoe dezelfde afmetingen het doen.
 
Zeker Dennis, vervuilers inbrengen en gelijktijdig ook beginnen met koralen. Opstarten duurt wellicht inderdaad een half jaar maar dan moet je wel iets doen anders gebeurd er ook niets en dan kun je lang wachten.

Opstarten betekend een balans vinden tussen vervuilers en gebruikers en de bijhorende biomassa (bacteriën) opbouwen. Vuistregel is voor elke vis ook een koraal inbrengen. Stap voor stap elke week iets inbrengen is het beste en niet te veel in één keer zodat de biomassa de tijd heeft om zich aan te passen.



Ja en wanneer je een goede balans heb in je bak ben je een min een half jaar verder dat snap ik ook wel.
Maar als je waardes op nul blijven hangen moet je toch een beetje gaan vervuilen naar mijn menenig.
want als ik met deze apparatuur 1000 Ltr eiwitafschuimer op 150 ltr aquarium blijf doordraaien zonder vervuiling trek je straks je bak nog arm.;)
 
Dit is een beetje de verouderde manier van denken/opstarten Joyce. Ikzelf ben hier totaal geen voorstander van in elk geval.


De opstart fase duurt zeker drie maanden, zolang wordt geadviseerd geen vissen toe te voegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Oké omdat je dat overal leest, dan mijn excuses voor de verkeerde info, dat wist ik ook niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
he joyce, maak ook niet uit en het is maar een (leuke hobby) en iedereen doet zijn best om zijn bak perfect mogelijk te maken.
en alle info is ook van harte welkom;)
 
Zo vandaag de eerste bewoners in het aquarium gedaan.
ik was samen met me dochter naar de winkel gegaan en zei mocht kiezen.
Dus het ligt voor de hand dat het natuurlijk nemo's werden.
ze zijn nog wel heel erg klein 1,5 cm.
20170329_151434.jpg
 
Als ik het niet had gedacht :rolleyes:

Maar gelijk heb je, ze horen nu eenmaal thuis in een zeeaquarium en ze blijven leuk om te zien !
 
Een week na de eerste inbreng van de vissen gaat alles lekker.
vandaag ook de eerste waterwissel gedaan met vers zeewater.
ik wil dit blijven doen om de twee weken een wissel.
vers zeewater en zelf maken.hiervoor ga ik het zout van red sea gebruiken.

de waardes vandaag ook gemeten.
temp = 26
zout = 1026
no 2= 0
no3= 2
po4= 0
kh =8
ph=7,7
Ca=420
mg= 1320

deze week eens proberen om de eerste koraaltjes te gaan bemachtigen.
 
Dus als iemand nog iets moois over heeft voor de verkoop ik neem het graag over:biggrin:
 
Een week na de eerste inbreng van de vissen gaat alles lekker.
vandaag ook de eerste waterwissel gedaan met vers zeewater.
ik wil dit blijven doen om de twee weken een wissel.
vers zeewater en zelf maken.hiervoor ga ik het zout van red sea gebruiken.

de waardes vandaag ook gemeten.
temp = 26
zout = 1026
no 2= 0
no3= 2
po4= 0
kh =8
ph=7,7
Ca=420
mg= 1320

deze week eens proberen om de eerste koraaltjes te gaan bemachtigen.

Jouw waterwaardes zien er goed uit. Ik zou alleen de temperatuur omlaag zetten naar ca. 24 graden en pas op met een PO4-waarde van 0.
Water wisselen kan nooit geen kwaad. Ik ververs elke 2 weken zo'n 40 liter op een inhoud van 300 liter. Ik wissel hierbij verschillende zoutsoorten af. Ik gebruik Red Sea Coral Pro en Tropic Marin Pro Reef. Zo krijg je steeds verschillende sporenelementen toegevoegd.
 
Bovenaan