Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Dream Tank 3.0

Dennisbornebroek

ZeewaterForum gebruiker
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Na jaren bakloos te zijn geweest toch weer besloten om een mooi zeeaquarium te gaan opstarten.
Dus ook ga ik me gegevens en foto's plaatsen in een leuk dagboek, ik kan niet wachten om te beginnen:biggrin:
 
Na een tijdje wikken en wegen heb ik besloten om een Red Sea Reefter 170 te kopen.
Ik heb ook overwogen om zelf weer een kast te maken, maar de red sea viel toch wel erg in de smaak wat ik op het oog had.
Net heb ik de onderkast in elkaar gezet en de bak erop geplaatst, dus morgen kunnen we in de kast gaan beginnen:biggrin:
Unknown.jpg
 
Heel leuk dat je weer begint.
 
Zo het leiding werk zit op zijn plek, heb ook al wat water bij de sluitingen gedaan en er lekt tot zover nog niks.
Nu eens kijken of we alle apparaten erin gaan krijgen, dat ga nog een hele klus worden.
maar niet in problemen denken maar in oplossingen is mijn moto:eek:

20170222_105358.jpg
 
Ik heb gekozen voor de eiwitafschuimer van Deltec.
Het is de Deltec Sc1456 met Performance Control.
Deze is met een capaciteit voor 800 tot 1000 ltr aquarium misschien wel iets te zwaar voor mijn bakje.
Maar ik wilde eigenlijk de afschuimer alleen in de nachturen laten draaien, zodat als we in het huis zijn dat er zo weinig mogelijk pompen draaien.
Plus het scheelt ook weer een heel klein beetje in de stroomkosten:rolleyes:

20170222_090821.jpg
 
Gisterenavond heb ik nog verlichting aangebracht in de kast, en de techniek en beetje geprobeerd op de plek te krijgen.
Morgen even twee plexiglas platen maken voor de schakelkast en het doseersysteem.
20170222_163522.jpg
 
Ondanks het feestgebruis hier in maastricht toch tijd kunnen vrijmaken om de bedrading en de apparatuur te plaatsen.
Morgen nog de schakelkast stekkers maken en dan is alle bedrading mooi weggewerkt.
Bekijk bijlage 47325320170225_195425.jpg20170225_195214.jpg
 
en nog eentje.
20170225_195248.jpg
 
Ziet er netjes uittopjes
 
Hoi Dennis, welkom terug, ziet er al veel belovend en netjes uit, succes.

gr. Marcel
 
Ik heb voor de ATI Sirius x2 Led verlichting 146w gekozen.
Ik vond het een moeilijke keuze omdat er best veel lampen op de markt te koop zijn.
Wat me van deze lamp aansprak was het programma waarmee ik hem kan instellen.
Maar dan kom je er later weer achter dat het over een windows programma loopt (ik heb zelf een Apple:rolleyes:)
Nou ook dat zal wel goed komen eerst maar eens de lamp aan het plafon bevestigen.

20170226_103338.jpg20170226_103357.jpg
 
Bovenaan