Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Erwin's 250x100

Veel werk allemaal dit soort bakken van dit formaat, ik weet er alles van :)

Wat betreft de opbouw zou ik persoonlijk het middenstuk met die plateau's wat afwerken, voller maken met stukken steen. Altijd lastig uit te leggen natuurlijk. Ik bedoel eigenlijk dat je nu alleen maar plateau ziet, het zou meer steen moeten zijn waaruit dan de plateau's steken. Dan wordt het meer een geheel.

Maar goed iedere zijn smaak natuurlijk, maar je je vroeg erom dus .......

Ik waardeer je mening Erik.

Ik zou de opbouw iets minder kunstmatig laten ogen dus wat meer natuurlijk. Vind de gestapelde platen in het midden nogal onnatuurlijk ogen.

Dat heb ik nu ook nog idd..... maar het is een begin en ik zie ook al de leuke grotten en ingangen etc. Het blijft gewoon lastig haha.

Ik sluit me hier bij aan.
Of het nu zeewater of zoetwater bakken zijn. Een zo natuurlijk mogelijk uitziende scape is altijd beter dan een "farmaceutische".
Ze zeggen wel is dat je ze gewoon moet plaatsen zonder al te veel na te denken, 1 keer moet kijken en maximum 3 stenen moet verplaatsen. Zo vermijd je teveel onnatuurlijke constructies en plateaus. Plaats voor koralen te plaatsen is er altijd...

Wat ik zou doen:

De linker toren onderaan een plaat geven, zodat deze wat boven de zandbodem uitsteekt, hier kan je altijd LPS op kwijt. De andere platen zou ik verwerken op 1/3 hoogte. De rechter stapel zou ik schuin in de linker constructie laten overlopen. Dit door hem als het ware op zijn zij te leggen tegen de rest aan, dan ga je een leuk niveauverschil hebben en zal het er grilliger en natuurlijker uitzien. + je hebt voldoende stroming onder het rif doordat je pilaar een deel zwevend boven de bodem zal hangen. + Eens de koralen goed groeien krijg je vanzelf hoogte-werking in de bak.


Maar nogmaals, eigen smaak, smaken verschillen gelukkig. ;):eek:

Haha ik stel je crea geest op prijs hoor :)

Als jullie goed gelezen hebben is dit nog maar het grove skelet zoals Alex vermeld. Ze gaan het met vers levend steen nog afwerken :p

Erg gaaf project.

Dank je Jon! ja idd het is nog niet af maar iedere mening is er eentje, en daar gaan we weer iets positiefs mee doen :)
 
Zo alle techniek is binnen :cool:









 
Wist niet dat zout techniek was. 😋

Wat een monsters heb je zeg. Zal een hoop goeds gaan doen straks.
 
Goed zout, goede techniek, goede planning... Goed bezig!

Als je zo door gaat, staat hier over een tijdje een topbak!
 
Goed zout, goede techniek, goede planning... Goed bezig!

Als je zo door gaat, staat hier over een tijdje een topbak!

Ik hoop het Tanne, ik ga er mijn best voor doen :)
 
zo dit ziet er ook weer top uit , ik heb je andere 2 bakken ook altijd met plezier gevolgt( de tangnikya en de roggen bak) het zal met deze zeker niet anders zijn.
 
Mooi spul heb allemaal in huis gehaald ! Dat moet wel goed gaan komen daar.
 
zo dit ziet er ook weer top uit , ik heb je andere 2 bakken ook altijd met plezier gevolgt( de tangnikya en de roggen bak) het zal met deze zeker niet anders zijn.

Ik doe mijn best om erweer iets moois van te maken.

Mooi spul heb allemaal in huis gehaald ! Dat moet wel goed gaan komen daar.

We gaan het zien Erik :)
 
Test met alle techniek draaiend :)

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4LS-XjvKvSI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Mooie spullen heb jij jezelf weer cadeau gegeven.

De test met alle techniek draaiende was nog met kraanwater veronderstel ik?
 
Wanneer gaat het zout erin?
 
Wanneer gaat het zout erin?

De verwarming staat nu aan en het water is 22,3 graden nu. Zodra hij lekker op temperatuur is ga ik zout mengen (ofja eerst drie volle emmers erin en dan gaan meten wat erbij moet :)
 
Op hoeveel liter kom je nu in totaal?
 
Geen half werk hier... erg gaaf! Mooie speelgoed. :)
 
Op hoeveel liter kom je nu in totaal?

Bak: 250x100x70= 1750 liter
Sump 1 150x50x40= 300 liter
Sump 2 70x50x40= 140 liter
Totaal= kleine 2200 liter.

Had een zak die kapot was van 20 kilo, schat dat er 18-19 inzat, plus twee volle emmers van 25 kilo al toegevoegt zojuist, dus kleine 70 kilo zit er nu in.

Geen half werk hier... erg gaaf! Mooie speelgoed. :)

Dank je Jon :)
 
Bovenaan