Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Erwin's 250x100

Zeker omdat je een nogal forse bak hebt, zou ik zo 100 kilo plaatsen. Maar ook al plaats je maar 25 kg, dan heb je in elk geval alvast een goede basis. Water overnemen is leuk maar heeft weinig toegevoegde waarde. Wat nuttiger is is een paar liter vies zand uit een goed draaiend aquarium. Vooral niet uitspoelen en vooral de 'drab' niet proberen weg te filteren.
Klopt Tanne, daarom plaatsen wij mijn volledige zandbodem uit de stekkenbak plus een kilo of twintig steen in Erwin zijn bak.
 
Avond :)

Wat vinden jullie van de Hanna checkers? Om bv fosfaat etc te meten....
En wat is dan de must have?
 
Ik heb begrepen dat de fosfor meter preciezer is. Alleen net even wennen met uitlezen. Was volgens mij een filmpje van BRS.
Persoonlijk zou ik de fosfor en nitraat graag willen hebben. Alleen de prijs vind ik een issue, en de keuze om eerste andere spullen te willen hebben nog.
 
Hanna heeft geen nitraat checker.


Ik heb begrepen dat de fosfor meter preciezer is. Alleen net even wennen met uitlezen. Was volgens mij een filmpje van BRS.
Persoonlijk zou ik de fosfor en nitraat graag willen hebben. Alleen de prijs vind ik een issue, en de keuze om eerste andere spullen te willen hebben nog.
 
Ow echt ?

Vreemd ik heb begrepen dat deze niet geschikt is voor zeewater. Lees dit (o.a. de reactie van Dennis TB)
http://www.zeewaterforum.info/forum...-en-Hanna-zegt-po4-0-03&p=1248914#post1248914

Los daarvan is de aanschaf erg duur en de meting per keer ook nog eens. Terwijl voor nitraat een simpel Salifert setje van 9,50 met 60 metingen ook prima voldoet.




Wel in de HI serie, alleen zijn deze behoorlijk duur.
Ik heb er eentje waar ik enorm tevreden over ben.
 
Ow echt ?

Vreemd ik heb begrepen dat deze niet geschikt is voor zeewater. Lees dit (o.a. de reactie van Dennis TB)
http://www.zeewaterforum.info/forum...-en-Hanna-zegt-po4-0-03&p=1248914#post1248914

Los daarvan is de aanschaf erg duur en de meting per keer ook nog eens. Terwijl voor nitraat een simpel Salifert setje van 9,50 met 60 metingen ook prima voldoet.

Jawel hoor, deze werkt perfect, ook voor zeewater.
Hanna heeft bij mij zelf aan het bureau gezeten toen ik deze bestelde met hun bevestiging dat deze hiervoor geschikt is. Alleen kost deze 298 euro (incl. koffer/testen en kalibratie vloeistof).
 
Zo, dat is niet niets voor een nitraat meting zeg :eek:


Jawel hoor, deze werkt perfect, ook voor zeewater.
Hanna heeft bij mij zelf aan het bureau gezeten toen ik deze bestelde met hun bevestiging dat deze hiervoor geschikt is. Alleen kost deze 298 euro (incl. koffer/testen en kalibratie vloeistof).
 
Oke het wordt de hanna fosfor checker en de refractometer.... rest ga ik wel druppeltesten voor halen. Kan altijd nog uitbreiden :)
 
Dag Erwin, opnieuw een mooie grote 'bak' met toptechniek ! Een vraagje : waar precies komt je aqua : living, keuken, buro, ... Denk aan het wooncomfort van je huis en je gemak bij onderhoud van het gehele gebeuren, is een hele plas water : verdamping/vocht, lawaai van pompen ..., waterverversingen, ...
Niet dat ik je enthousiasme naar beneden wil halen maar ook die items zijn ook deel van de hobby, succes alvast,

mvg
Rik
 
Hey...
In de eetkamer staat de bak al een aantal jaar. In voorraadkast komt de grootste techniek. Deze is achter het aquarium.


Geen zorgen enthousiasme blijft 😎

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Zo zojuist de Hanna refractometer en de Hanna Phosphorus checker besteld :) Nu nog een paar dagen en dan komen ze de vissen vanuit Engeland ophalen...... Dan kan ik eindelijk gaan beginnen met de bak zelf ipv alleen maar een boel geld uitgeven lol.
 
Dat is top!

Wow, hoezo komen ze vanuit Engeland om je vissen op te halen?
was het voor hun niet makkelijker om dichterbij te zoeken?
 
Kwaliteit vissen die ik heb zwemmen willen de meeste echte liefhebbers graag een stukje voor reizen.
Komt bij dat mijn pronkstuk in de bak door mezelf geïmporteerd is toen hij nog een ukkie was.... Hij was 18cm en nu inmiddels 55cm en deze vrij unieke bloedlijn kom je hier niet aan.
Papieren cites etc duurt maanden voor je het voor elkaar hebt ? ben wel echte liefhebber wat dat betreft en ik was mijn dieren dan ook binnen het uur al kwijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Wow, dit vraagt toch om een paar fotootjes. Kan best hier ook al is het geen zoutwater :p


Kwaliteit vissen die ik heb zwemmen willen de meeste echte liefhebbers graag een stukje voor reizen.
Komt bij dat mijn pronkstuk in de bak door mezelf geïmporteerd is toen hij nog een ukkie was.... Hij was 18cm en nu inmiddels 55cm en deze vrij unieke bloedlijn kom je hier niet aan.
Papieren cites etc duurt maanden voor je het voor elkaar hebt ben wel echte liefhebber wat dat betreft en ik was mijn dieren dan ook binnen het uur al kwijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Heb ik :)













 
Ik denk dat de keuze toch niet zo makkelijk zal zijn geweest, weet je zeker dan je over wil naar zout? ;)
Wat mij betertreft zijn er een hoop "suffe" zoetwatervissen, maar tussen wat jij hebt zwemmen zitten toch wel hele mooie dieren.
 
Schitterend mooi zeg !

Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest om daar afscheid van te moeten nemen:(
 
Zie nu pas dat jij deze Erwin bent😉
Ik heb je bak en opbouw ervan compleet via het roggeforum mogen bewonderen.
Ik was toen zelf helemaal in van van roggen,maar helaas de plaats er niet voor gehad.
Jou bak was wel altijd echt een inspiratiebron 👍
Ik ben zelf een dik jaar geleden ook begonnen met zeewater en zou nooit meer zoetwater willen hebben.
Alhoewel misschien ooit in de toekomst als de mogelijkheid er is,een paartje black diamond voor erbij😁

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 
Ik denk dat de keuze toch niet zo makkelijk zal zijn geweest, weet je zeker dan je over wil naar zout? ;)
Wat mij betertreft zijn er een hoop "suffe" zoetwatervissen, maar tussen wat jij hebt zwemmen zitten toch wel hele mooie dieren.

Haha Anthony, in al de jaren dat ik deze schitterende dieren heb mogen verzorgen en gekweekt heb, was mijn interesse in ze eigenlijk een beetje voorbij (in combi met een waterwissel terwijl de waterleidingmaatschappij aan het spoelen is geweest en ik hierdoor vele dieren verloren ben)
De keuze om weer door te gaan met de roggen was een zware idd. Deze soortjes zijn zo verschrikkelijk duur en ik wilde dat geld gebruiken om eindelijk mijn droom na te streven, ZEEWATER :)

Schitterend mooi zeg !

Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest om daar afscheid van te moeten nemen:(

Dank je Erik :) Eens kijken of we deze transfer ook weer het kwijlgehalte kunnen gaan geven (persoonlijk uiteraard want smaken verschillen)

Zie nu pas dat jij deze Erwin bent😉
Ik heb je bak en opbouw ervan compleet via het roggeforum mogen bewonderen.
Ik was toen zelf helemaal in van van roggen,maar helaas de plaats er niet voor gehad.
Jou bak was wel altijd echt een inspiratiebron 👍
Ik ben zelf een dik jaar geleden ook begonnen met zeewater en zou nooit meer zoetwater willen hebben.
Alhoewel misschien ooit in de toekomst als de mogelijkheid er is,een paartje black diamond voor erbij😁

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Ja die Erwin ben ik idd :)
Black Diamonds behoren tot de fascinerendste dieren die ik gehouden heb, samen met mijn arowana uiteraard.
Dank je voor je leuke kompliment :)
 
Bovenaan