Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Erwin's 250x100

Vandaag een nieuwe Panta Rhei ECM 63 Hydro Wizard ontvangen (deze was teruggestuurd voor reparatie)
Morgen komen de drie philips lampen met controller binnen :)
Net een speelgoedwinkel hier nu haha.
 
Vandaag een nieuwe Panta Rhei ECM 63 Hydro Wizard ontvangen (deze was teruggestuurd voor reparatie)
Morgen komen de drie philips lampen met controller binnen :)
Net een speelgoedwinkel hier nu haha.

Is altijd leuk om nieuwe dingen aan te sluiten. Zeker de kwaliteits spullen die jij heb gekocht.
Die philips lampen zijn echt goed [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zeker weten Boudewijn :)

Net testje gedaan met de touchscreen op de panta rhei. Wave funktie A 50% en wave funktie B op 30% dan time golf A 2sec en golf B 1.6 sec snelheid 2.2 meter water verplaatsing iedere sec. verdoeme dat ging als een raket en dat op halve kracht.
Strakjes als de bak draait mag hij eindelijk gas gaan geven :)
 
Vandaag een nieuwe Panta Rhei ECM 63 Hydro Wizard ontvangen (deze was teruggestuurd voor reparatie)
Morgen komen de drie philips lampen met controller binnen :)
Net een speelgoedwinkel hier nu haha.

Super Erwin en spannend.
Vandaag komen de lampen, heb je al een oplossing voor je ophang systeem:confused:
Mijn advies is om de lampen bij jouw minimaal 20 cm boven het water oppervlak te hangen.
 
Wat een monster is dat zeg. 😱

Ja echt niet normaal, dat beest heeft al een jaartje ongeveer op mijn kommetje gedraait maar durfde nooit harder dan 28% (30 k/u)

Super Erwin en spannend.
Vandaag komen de lampen, heb je al een oplossing voor je ophang systeem:confused:
Mijn advies is om de lampen bij jouw minimaal 20 cm boven het water oppervlak te hangen.

Zeker spannend Alex :) Nee nog geen mooie oplossing gevonden helaas, worden dus haakjes of rail als ik iets moois kan vinden (jij/jullie ideeen?)
20cm is geen enkel probleem hier :) Je moet als je in de buurt bent maar eens snel komen kijken topjes
 
Zojuist bij de buren mijn lampjes en controller in beslag genomen haha.
Ben net een blij kind nu!
Zo werden ze geleverd............ en na het uitpakken van de eerste doos werden ze meteen door mijn "Zeus" gekeurd :)

20170209_175726.jpg20170209_175336.jpg
 
Aan een rail maken, daaraan staalkabels en aan het plafond een buismotor. Dan kan je ze omhoog takelen ...
 
Oftewel...Sinterklaas is heel erg vroeg dit jaar. 😋

Whaha ja nu je het zegt.... :)

Aan een rail maken, daaraan staalkabels en aan het plafond een buismotor. Dan kan je ze omhoog takelen ...

Ik heb het al gevonden, aan de staalkabels van de lampen kan je ze ook zo omhoog brengen, toch bedankt!
 
Lol mijn lieve Zeus helpt vast een beetje met meten voor de verlichting :)
20170212_110619-2.jpg20170212_110326-2.jpg
 
Update:

Zojuist besteld...........

Bubble King 300 extern
Red Dragon opvoerpomp met anti kalk bypass 10000
Tunze care magnet strong
5 emmers van 25 kilo tropic marine pro reef

Nu nog de refractometer en dan ben ik kompleet slimmetje
 
Je neemt in elk geval geen genoegen met iets mindere kwaliteit ......topjes



Update:

Zojuist besteld...........

Bubble King 300 extern
Red Dragon opvoerpomp met anti kalk bypass 10000
Tunze care magnet strong
5 emmers van 25 kilo tropic marine pro reef

Nu nog de refractometer en dan ben ik kompleet slimmetje
 
Dank je Erik :)

Ik kan het missen (al moet ik er ook keihard voor werken) dus wil geen concessie doen.
 
Top dat je voor het beste wil gaan. Gaat je aquarium ook alleen maar ten goede komen.
 
Thanks zeefanaat.
Het mag van mij wel opschieten.... maar maandag gaan de vissen eruit en dan kunnen we beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Update:

Zojuist besteld...........

Bubble King 300 extern
Red Dragon opvoerpomp met anti kalk bypass 10000
Tunze care magnet strong
5 emmers van 25 kilo tropic marine pro reef

Nu nog de refractometer en dan ben ik kompleet slimmetje
De basis is niet goed, maar zeer goed. Je koopt geen onnodige dingen, maar een simpele maar solide basis. Hier ga je vele jaren plezier van hebben. Mijn RD 10.000 en BK 200 intern draaien beiden al ruim tien jaar. Beiden niet meer moeders mooiste, maar ze leveren dag in dag uit nog altijd een topprestatie.

De Philips led is ook een zeer goede keuze.

Ik weet niet of ik je er al op heb getipt, ik raad je wel aan wat levend steen bij het dode steen te plaatsen.
 
Dank je Tanne!
Wat adviseer je in het aantal kilo's?
Ik mag ook een x aantal liters gebruikt water van Alex overnemen maar alle tips zijn welkom natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Zeker omdat je een nogal forse bak hebt, zou ik zo 100 kilo plaatsen. Maar ook al plaats je maar 25 kg, dan heb je in elk geval alvast een goede basis. Water overnemen is leuk maar heeft weinig toegevoegde waarde. Wat nuttiger is is een paar liter vies zand uit een goed draaiend aquarium. Vooral niet uitspoelen en vooral de 'drab' niet proberen weg te filteren.
 
Oké dank je ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan