Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Erwin's 250x100

Mooie foto's!

Toch heb je 1 probleem met je bak...het vullen met koralen en vissen moet een hele nare bezigheid zijn zoveel ruimte heb je. 😜
 
Mooie foto's!

Toch heb je 1 probleem met je bak...het vullen met koralen en vissen moet een hele nare bezigheid zijn zoveel ruimte heb je. 😜

Dank je wel!

Ja echt dat is echt een vervelende bezigheid haha:cool::eek:
 
Staat al bijna vol zie ik!
Je zal stilaan goed moeten nadenken over welke koralen je nog wil toevoegen.;)
 
ik zou alleen nog xxxxl koralen zetten dan ben je snelller klaar...:cool:
 
Staat al bijna vol zie ik!
Je zal stilaan goed moeten nadenken over welke koralen je nog wil toevoegen.;)

Whahaha moet ook ondertussen nog gaan sparen voor een Dastaco he en een doseercomputer :)

ik zou alleen nog xxxxl koralen zetten dan ben je snelller klaar...:cool:

Whahaha laat maar lekker groeien (hoop ik)


ps: Gisteren coral energizer en reef pearls meegenomen bij Reef Company, de energizer om de steenkoralen te triggeren (werkt fantastisch, stonden binnen 5 minuten met open mondjes) en de pearls om ze te voeren. Nu dacht ik, laat ik wat mysis en artemia ontdooien en in pipet doen. Na de energizer stroming uit en voeren (voor jullie oude koek waarschijnlijk maar voor mij fantastisch om te zien) en ja hoor de Trachi eet als een dijkwerker :)
 
Avond :)
Vandaag de eerste waterwissel gedaan (150 liter)
Het lijkt erop dat alles goed gaat, en er al groei zichtbaar is :)
Moet wel nadat de bodem volledig aangevuld is met koraalzand, wat bodem opruimers hebben. Hij kleurt vrij snel naar het bruine nog.
Ik heb een filmpje gemaakt zoals het er nu bijstaat................

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/t6oFHKPN7vk" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
 
Mooi filmpje , en een mooi formaat bak
 
poeh Edwin , zo langzaam aan moet je gaat zoeken om een nieuw plekje te vinden voor nieuwe stekjes te plakken :cool:.
Gaat een topbak worden baas!
Grtz Jack
 
poeh Edwin , zo langzaam aan moet je gaat zoeken om een nieuw plekje te vinden voor nieuwe stekjes te plakken :cool:.
Gaat een topbak worden baas!
Grtz Jack

Whaha vriend, ja valt niet mee om nog een vrij plekje te vinden haha :p

Gisteren dus een 150 liter waterwissel gedaan en vandaag (zojuist) waterwaarden gemeten.
SG: 1.024 bij 25.0 graden
NO3: 1-2
PO4: 0.06
KH: 8.7
CA: 430
MG 1420

Happy met het resultaat :)
 
Dat zijn zeker mooie waarden en de bak ziet er al top uit.
Alleen in het filmpje zie ik dat die mooie licht kanonen boven je trekstrips hangen.
Heb je daardoor niet veel verlies in sterkte van het licht?
Gr henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Dat zijn zeker mooie waarden en de bak ziet er al top uit.
Alleen in het filmpje zie ik dat die mooie licht kanonen boven je trekstrips hangen.
Heb je daardoor niet veel verlies in sterkte van het licht?
Gr henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Hoi Henk,
Dank je! Ik merk het eigenlijk niet, ofdat de trekstrips veel tegen houden..... wel doe ik die eens in de drie a vier dagen even af met osmosewater om de aanslag te verwijderen.
 
Helemaal top Erwin :eek:
Waardes goed, 2 anemoon visjes erbij.
Hoe is het met de zebramurene? deze zie ik niet op je filmpje.
 
Helemaal top Erwin :eek:
Waardes goed, 2 anemoon visjes erbij.
Hoe is het met de zebramurene? deze zie ik niet op je filmpje.

Dank je Alex :eek:
De zebra is me toch een boefje haha, je ziet hem niet op het filmpje maar geloof me, meneer vermaakt zich prima :)
Zodra er voer in de bak komt, voor de dokters of de annemoonvisjes, zit meneer 1ste rang in de hoop op garnaal. Aangezien het best best een messy etertje is, valt er wel eens een stukje tussen de stenen. Meneer gaat een paar uur later op jacht om die stukjes alsnog op te eten :) en hij vind ze allemaal telkens weer :)
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/mSNU4jaibCQ" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
 
Zo eens een goede foto (vind ik zelf) gemaakt van mijn favoriete stuk, de Trachiphillia :eek:
Hij had honger en kreeg dus eerst een snifje reef energizer en erna mysis en artemia. Kijk hem smullen!

Trachiphillia-2 by Erwin van de Graaf, on Flickr
 
Bovenaan