Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Een nieuw jaar, een nieuw lab?

timwijgerde

Beheerder
Beste allen,

Het is lang stil geweest rondom mijn onderzoek. Qua productontwikkeling is er veel gebeurd, maar qua hard science niet bijzonder veel (op het schrijven van enkele papers na). Nu zijn wij druk bezig met het zoeken naar een nieuwe woning. Ons oog is gevallen op een woning met een groot souterrain van 45 m2. Deze vloer is van beton (1998). In verband met kans op chlorideschade overweeg ik, als de koop rond is, een PVC-vloer te laten lijmen.

Heeft iemand met bouwkundige kennis hier nog een mening over? Duurzaamheid en zeewaterbestendigheid zijn de sleutelwoorden :).
 
Had toen ongeveer hetzelfde ,besloten een keramische tegels te laten plaatsen ,nu 23 jaar geleden en nog steeds top !!
Geen schade og aantasting te zien ,plaats wel een tegel die je super vind in feite voor het leven .
 
ipv van een pvc vloer te lijmen is een giet vloer misschien een idee.

die zijn in principe overal tegen bestand.

succes peter
 
Giet vloer is wel tegen alles bestand( mits je de goede hebt) maar geeft erg snel krassen.

De beste vloer in mijn ogen hiervoor is een tegelvloer of een troffelvloer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Impressie van het souterrain, dat gedeeltelijk (van mijn vrouw) mag worden ingericht voor zeewater. Twee koraaleilanden van 2 bij 1 meter bieden mogelijkheden voor allerlei experimenten. Nu moet e.e.a. nog gefinancierd worden :rolleyes:.
 

Bijlagen

  • souterrain 2.jpg
    souterrain 2.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 66
  • souterrain.jpg
    souterrain.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 66
Tim, even een vraag van een moleculaire plantenbioloog aan een marine bioloog. Weet jij of er een high throughput screenings systeem is /mogelijk is (microtiter plate format) voor het testen van natuurlijke Plantenstoffen op de groei van cyano?. Ik ben directeur van kenniscentrum Plantenstoffen (www.plantenstoffen.nl) en wij beschikken over een bibliotheek van 2240 plantenextracten die door bedrijven(o.a. farma, cosmetica) gescreend worden voor de aanwezigheid van bioactieve stoffen. We hebben al met succes diverse screeningen gedaan op schimmels en bacteriën. Dus cyano.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Leon,

dit lijkt me een vraag voor Dr. Maartje van Kessel van de Radboud Universiteit, maartje.vankessel AT science.ru.nl. Jullie project klinkt heel interessant overigens!

Dank Tim, heb Maartje een email gestuurd. Dus wacht af! Heb nog een ander goed idee voor de cyano problematiek. Dus wie weet volgt er meer! Ik zal je op de hoogte houden. Groet Leon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank Tim, heb Maartje een email gestuurd. Dus wacht af! Heb nog een ander goed idee voor de cyano problematiek. Dus wie weet volgt er meer! Ik zal je op de hoogte houden. Groet Leon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat is precies het doel van je onderzoek, Leon? Ik doe zelf onderzoek naar de stikstofcyclus in benthische koraalrif organismen en "werk" dus veel met cyanobacterien. Mag ik vragen wat je ideeën zijn rondom de cyano problematiek (eventueel via pb)?
 
Wat is precies het doel van je onderzoek, Leon? Ik doe zelf onderzoek naar de stikstofcyclus in benthische koraalrif organismen en "werk" dus veel met cyanobacterien. Mag ik vragen wat je ideeën zijn rondom de cyano problematiek (eventueel via pb)?

Arjen stuur maar even een email naar leon.mur@plantenstoffen.nl


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan