Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zand heeft bruine laag.

tuneman19

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal. Gebruik nu al een tijdje dsr. Ik voeg elke dag 6ml carbon toe en 0,5ml po4. Mijn zandbodem geeft een bruine gloed en klontert waar het bruin is. In de ochtend is het minder dan in de avond. Wat is het? Silicaat is 0 in mijn aquarium. Ro water is ook 0. Waardes zijn ook stabiel. Po4 0,03 no3 is maximaal 5.
419945fb43d8deb97b871d8d4f5ce08c.jpg


Gr. Roy

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Hoi allemaal. Gebruik nu al een tijdje dsr. Ik voeg elke dag 6ml carbon toe en 0,5ml po4. Mijn zandbodem geeft een bruine gloed en klontert waar het bruin is. In de ochtend is het minder dan in de avond. Wat is het? Silicaat is 0 in mijn aquarium. Ro water is ook 0. Waardes zijn ook stabiel. Po4 0,03 no3 is maximaal 5.
419945fb43d8deb97b871d8d4f5ce08c.jpg


Gr. Roy

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
dino s of flap mss
 
Hallo,

is deze bak pas opgestart? Lijkt op flap, belans zal nog wel niet voldoende op pijl zijn verwacht ik.
 
Nee bak heeft een doorstart gemaakt in maart dit jaar. Daarvoor draaide de bak 2 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Nee bak heeft een doorstart gemaakt in maart dit jaar. Daarvoor draaide de bak 2 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
microscoop aanschaffen op marktplaats kost niet veel
en je heb dan zekerheid dino s of flap
heb zelf zonne bresser biolux al,voor 2 tientjes van marktplaats werkt top
succes
 
Lidl of aldi hebben ze wel eens is het schap voor meen 3 tientjes ik gebruikte hem eerder voor de koihobby parasieten in de slijmhuid zoeken maar heb ook al flap dins en zo er onder gehad werkt prima
 
Heb vandaag er een besteld. Kan even duren voor hij er is. Ik heb nu maar weer even een powerfilter geplaatst en voeg prodibio BioDigest toe. Vandaag de boel maar weer even lekker schoon geblazen, mischien helpt het. Kwaat kan het niet iig :)
 
Vandaag mijn wel heel erg goedkope microscoop binnen gekregen van aliexpress. Heb totaal geen ervaring met deze dingen, maar met een beetje klungelen wel iets gevonden. Ik heb een video op youtube gezet.
https://www.youtube.com/watch?v=NS8VnlHf28s
Niet heel duidelijk om te zien maarja wat verwacht je van 6,95 ;)
 
Interesante site. Thnx.

Het bestrijden van dit probleem stond even op een laag pitje, Ik had mijn verlichting vorige week opgehangen maar daarvoor moest er geboord worden, dat vond mijn picasso niet zo leuk. Zit onder de stipjes nu :mad:. Eerste keer dat ik hem heb. Andere vissen hebben er gelukkig geen last van, met extra voeren gaat het weer de goede kant op. Vandaag begaf de skimmer het ook nog eens :(. Draait gelukkig nu weer. Adaptor is stuk. Ik lees op de site dat je dit probleem het beste met goede bacterien kan bestrijden. Iemand een goede sugestie kwa product ? Ik gebruik nu om de week biodigest.

http://www.aquacalculator.com/wordpress/?page_id=552

kijk hier eens bij ongedierte bestrijding, staan ook videos...kun je vergelijken.
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of het probleem is opgelost. Zoja op welke manier.
Heb er namelijk ook last van en alles al geprobeerd.
 
Ik heb de stroming veranderd zo dat er meer stroming over de bodem gaat. (blijft nog net liggen).
Bacteriën toegevoegd van Microbe lift (special blend).
Ook geprobeerd met het inspuiten van de bacteriën in de bodem.
NO3 en Po4 verlaagd d.m.v. Nopox maar het werd alleen maar erger.
No3 is nu 4 en Po4 is 0,04.
Wekelijks bodem afgezogen en met nieuw grind aangevuld.
Wekelijks bodem afgezogen en het grind dat eruit kwam gespoeld met het zeewater uit het aquarium.
Babylon slakken, zandzevende zeester en zeemuis ingezet.
Bodem vernieuwd in twee keer uiteraard.
 
Sorry voor de late reactie, Het bruine zand is er nog steeds. Ik heb nu mijn t5 vervangen wat het iets beter maakt. Merk dat mijn afschuimer nu donker afschuimt. Heb ook meer stroming gemaakt, heb een cp-25 geplaatst wat voor een mooie egale stroming zorgt. Mijn po4 blijft heel laag en mijn no3 is rond de 1. Heb nu ook de power filter in de bak gehangen i.p.v. in de sump. Voeg nogsteeds biodigest toe. Langzaam gaat het beter, mischien licht nog iets verminderen.
IMG_2368.jpg
 
Late reactie valt wel mee hoor.:eek:
Jammer dat het nog niet weg is bij je.
Er is dus nog niet echt een antwoord om dit op te lossen.
Het is bij mij de ene keer eerder terug na afzuigen dan de andere keer.
 
Ja hier ook. s'ochtens is het ook minder als s'avonds. Mischien een keer mijn zand vervangen. Heb nu fijn zand en dat bevalt me niet zo eigenlijk, waait vrij snel weg.
 
Nadat ik het zand heb vervangen is het een aantal weken goed gegaan. Toen kwam het toch terug. Heb fijn zand misschien inderdaad beter wat grover zand gebruiken zodat er meer stroming over de bodem kan zonder dat het weg geblazen wordt.
 
Bovenaan