Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Private 20,000 Gallon Reef Tank

greenbee

Senior Forumlid
[h=1]Private 20,000 Gallon Reef Tank[/h]
 
Gelukkig hoef ik zijn stroomrekening niet te betalen ;)
 
Dit is waanzinnig.
Zo nuchter ook ; ik verveel me al snel en nu wil ik er een bouwen die 4 keer zo groot is, gewoon om te kijken of het kan.
 
Groot,ja.Imposant, ja.Maar verre van mooi,:(.Veel kale stenen,weinig in het oogspringende koralen en het visbestand is ook niet om U tegen te zeggen.Gewoon een groot aquarium als hebbedingetje,:rolleyes:.Als je met zo iets voor de dag komt moet het ook Waoooow zijn en dat is het voor mij zeker niet.

Grtz Denis.
 
Daar moet je inderdaad gelijk in geven. Het laat me een beetje denken aan een gemiddeld aquarium zoals we die kennen van dierentuinen. Groot, met een matig tot redelijk vissenbestand en matig tot slecht koralen bestand.

Jammer, maar ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om een dergelijke bak voldoende te kunnen belichten om koralen op hoog niveau in te kunnen houden. Met name de diepte is een probleem.


Groot,ja.Imposant, ja.Maar verre van mooi,:(.Veel kale stenen,weinig in het oogspringende koralen en het visbestand is ook niet om U tegen te zeggen.Gewoon een groot aquarium als hebbedingetje,:rolleyes:.Als je met zo iets voor de dag komt moet het ook Waoooow zijn en dat is het voor mij zeker niet.

Grtz Denis.
 
Paar euro voor een kapper kon ook geen kwaad :rolleyes:
Mooie bak voor vissen koralen is idd lastiger
 
Tja hij doet graag dingen zelf zegt hij dus waarschijnlijk knipt hij z'n haren ook zelf ;)


Paar euro voor een kapper kon ook geen kwaad :rolleyes:
 
Groot,ja.Imposant, ja.Maar verre van mooi,:(.Veel kale stenen,weinig in het oogspringende koralen en het visbestand is ook niet om U tegen te zeggen.Gewoon een groot aquarium als hebbedingetje,:rolleyes:.Als je met zo iets voor de dag komt moet het ook Waoooow zijn en dat is het voor mij zeker niet.

Grtz Denis.

Toch kan het wel "iets" beter, ook met dit formaat:
 
Ik heb eens even gerekend. Hij heeft er 12x 400 HQI boven hangen hetgeen neer komt op slechts 0,06 watt per liter. Geen wonder dat z'n koralen er niet zo geweldig uitzien dus.


Groot,ja.Imposant, ja.Maar verre van mooi,:(.Veel kale stenen,weinig in het oogspringende koralen en het visbestand is ook niet om U tegen te zeggen.Gewoon een groot aquarium als hebbedingetje,:rolleyes:.Als je met zo iets voor de dag komt moet het ook Waoooow zijn en dat is het voor mij zeker niet.

Grtz Denis.
 
Ik heb eens even gerekend. Hij heeft er 12x 400 HQI boven hangen hetgeen neer komt op slechts 0,06 watt per liter. Geen wonder dat z'n koralen er niet zo geweldig uitzien dus.

Hé Erik,
Daar kan je inderdaad geen koralen mee mooi houden,laat staan groeien,:rolleyes:.Hij heeft waarschijnlijk bij het bouwen geen rekening gehouden met de onderhoudskosten, :(.En om in zo nen bak een deftige stroming te krijgen zal ook al geen goedkope aangelegenheid zijn.

Grtz Denis.
 
Dat lijkt er inderdaad meer op, hangen dan ook wel heel wat meer lampjes boven.


Toch kan het wel "iets" beter, ook met dit formaat:
 
Nee zeker niet Denis.

Als hij 1 watt per liter zou aanhouden dan zou dat neerkomen op 4800 euro aan stroom per maand (bij 12 uur licht en € 0,18 per kwh)

En dan heb ik het nog niet over de stroom voor alle pompen ........



Hé Erik,
Daar kan je inderdaad geen koralen mee mooi houden,laat staan groeien,:rolleyes:.Hij heeft waarschijnlijk bij het bouwen geen rekening gehouden met de onderhoudskosten, :(.En om in zo nen bak een deftige stroming te krijgen zal ook al geen goedkope aangelegenheid zijn.

Grtz Denis.
 
Bovenaan