Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fish only tank

Mooie bak, lekker ruim voor wat grotere vissen!

Volgens mij zet Ozon No2 om in No3 wat je weer kan afschuimen. Ik zou ozon niet als eerste middel willen adviseren in een opstart.

Bacteriën en geduld zijn eerder een beter advies.

Hoe staat het met je waarden nu?
 
Mooie bak, lekker ruim voor wat grotere vissen!

Volgens mij zet Ozon No2 om in No3 wat je weer kan afschuimen. Ik zou ozon niet als eerste middel willen adviseren in een opstart.

Bacteriën en geduld zijn eerder een beter advies.

Hoe staat het met je waarden nu?

Nitraat wordt niet door de afschuimer uit het water gehaald, ozon mits goed gebruikt kan vele voordelen hebben op een Fish only tank.
 
Hi Joost,
net je film bekeken en ook die met je roggen. Het zand wat je nu gebruikt met zeewater is dat hergebruikt uit de zoetwatertijd?
Dat zou de slechte waarden kunnen verklaren.
 
Mooi Joost,

opbouw ook lekker luchtig. Je roggenbak was ook indrukwekkend. Hoop ook niet dat het hetzelfde zand is. Het zand in je nieuwe opzet lijkt ook witter. De alg lijkt op kiezelalg wat past bij de opstartfase.
 
Nitraat wordt niet door de afschuimer uit het water gehaald, ozon mits goed gebruikt kan vele voordelen hebben op een Fish only tank.

Klopt ik was wat kort door de bocht:
Een schuimer zal niet direct c.q. noemswaardig NO3 afschuimen.
Een schuimer schuimt eiwitten waardoor je minder vuil hoeft af te breken (de)nitrificatie), wat leidt tot minder NO3 (preventie)
NO3 wordt omgezet door bacteriën naar N2 (stikstofgas) en zal dus vervliegen. Gezien de opstart zal zullen de bacterieculturen nog moeten groeien en in steen vestigen voordat je stikstofcyclus op orde komt. Vandaar mijn advies: bacteriën en geduld.

Ozon kan zeker voordelen hebben door zaken (parasieten, nitriet, alg) te oxideren, dat bestrijd ik zeker niet. Ook zijn er risico's aan het gebruik van ozon.
 
Klopt ik was wat kort door de bocht:
Een schuimer zal niet direct c.q. noemswaardig NO3 afschuimen.
Een schuimer schuimt eiwitten waardoor je minder vuil hoeft af te breken (de)nitrificatie), wat leidt tot minder NO3 (preventie)
NO3 wordt omgezet door bacteriën naar N2 (stikstofgas) en zal dus vervliegen. Gezien de opstart zal zullen de bacterieculturen nog moeten groeien en in steen vestigen voordat je stikstofcyclus op orde komt. Vandaar mijn advies: bacteriën en geduld.

Ozon kan zeker voordelen hebben door zaken (parasieten, nitriet, alg) te oxideren, dat bestrijd ik zeker niet. Ook zijn er risico's aan het gebruik van ozon.
Jij heb je huiswerk goed gedaan.
 
Het is niet hetzelfde zand. Ligt nu koraalzand in. En ja ozon ik twijfel of ik het ga gebruiken
 
Mooi al die Dokters bij elkaar, je kunt wel zien dat ze onderling nog een hiërarchie aan het bepalen zijn, hou dit wel in de gaten.
 
@alex ik hou het erg goed in de gaten

@jelle rif is 60cm hoog en dat vindt ik hoog genoeg
 
Wow!

dan kun je maar beter niet ergens voor met je handen op de bodem hoeven zijn... dan heb je een duikpak nodig��

of een grijptang gebruiken zo een voor murenes te voeren ook handig om kleine stenen/koralen te verplaatsen of om eens even mee door je zand te gaan dan kan je je duikpak in de kast laten ;)
 
Ik kan mijn duikset wel meenemen.slimmetje
 
Bovenaan