Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

8 dagen na opstart met DSR, PH te laag...

Hoi Adri,

Bedankt voor je reactie, je was er nog laat bij... ;)

Ik begrijp je reactie temeer omdat ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd zou hebben.
Mijn antwoord is eenvoudig: ONWETENDHEID...:eek:

Het DSR principe sprak ons, mijn vrouw en ik, al vanaf het eerste moment erg aan. Dit vanwege hoe Glenn hiermee begonnen is en de hele gedachte erachter. Wij willen daarom het ook proberen eigen te maken en het een eerlijke kans geven.
Ik moet aan de andere kant ook eerlijk zijn dat het voor een beginner niet eenvoudig is. Dit komt aan de ene kant omdat de informatie toch nog steeds erg verspreid is, in mijn ogen dan, en aan de andere kant het lastig is in Glenn zijn hoofd te kruipen om te begrijpen wat hij exact bedoeld. Daarbij is de materie ook niet heel eenvoudig.

Het is niet eenvoudig een systeem dat je zelf hebt ontwikkeld en waarbij je helemaal in die flow van denken zit, uit te leggen aan een ander, dat snap ik helemaal. Ik probeer me dan ook zoveel mogelijk in de materie in te lezen en veel informatie te verzamelen.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik zeer nauwgezet kan werken en heel veel geduld heb. Dit heeft mijn vakgebied, elektronica, ook altijd van mij gevraagd.

Waarom dan de flesjes van Red Sea?
Sowieso is het zo dat er omstandigheden zijn waar je als Red Sea aquarium bezitter nog net niet wordt afgeschoten, ja echt!
Vanaf dat punt moet je goed in je schoenen staan.
Ik heb daarom met mijn technische vragen altijd bij Red Sea Engeland aangeklopt en omdat wij per se met uitsluitend dood steen wilde opstarten werd ons het Red Sea Mature programma aangeraden. Iets wat uitstekend blijkt te werken als ik het van Duitse fora mag geloven.
DSR voorziet in mijn ogen NIET in uitsluitend opstarten met dood steen.... Dat we nu besloten hebben het dode materiaal aan te vullen met levend steen zal ik maar het "voortschrijdend inzicht" noemen... ;).
Ik vind sowieso de opstartbeschrijving van DSR meer een beschrijving/leidraad dan een handleiding, maar dat is mijn opinie.

Hopelijk wordt er nu niet gereageerd met de opmerking dat je moet "kijken" naar je bak en dat ieder bak anders is...;)
Dat doe ik wel maar als beginner moet je ook wel op het juiste spoor gezet worden om te weten waarnaar je moet kijken...
En juist daar is er, mijns inziens, in het DSR systeem nog heel veel winst te behalen.
Het is een uitgebreid systeem, complex misschien wel, zeker voor een beginner!
Dat is voor verschillende winkeliers, jammer genoeg, de reden het uit het programma te doen... :( :(
Nee, dit is niet verzonnen, ik heb ze gesproken... Het maakte mijn vrouw en mij natuurlijk wel wat onzeker toen we dit hoorde.

Maar, je kent nu mijn achtergrond, ben daarbij een eigenwijze (ex) Rotterdammer, en we hebben al voor vele uitdagingen gestaan dus ook hier gaan we gewoon voor, ook voor DSR.
Nu ga ik me inlezen in het DSR Carbon verhaal... :)

Nogmaals bedankt Adri !
 
Thanks, alle hulp is welkom... :biggrin:

Adri heeft me ook al weer op weg geholpen dus ik ben sowieso begonnen met het doseren van CarbonVS.
Ik heb inderdaad niet zo 1-2-3 iets gevonden omtrent het doseren van CarbonVS tijdens de opstart.

Even door de zure appel heen bijten...
Ik heb een enorme bewondering voor wat Glenn heeft neergezet en ik wil het daarom ook bij ons een eerlijke kans geven om het in ons systeem erin te krijgen, want dat is op dit moment het grootste probleem... :eek: :eek:
 
Ik heb ook een heel goed gevoel bij DSR.
Ik heb gelukkig nog niks dus kan eerst heel veel lezen en volgen en komt het langzaam binnen.

Ik ga je dagboek even zoeken en volgen :).
 
Bovenaan