Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ik wil beginnen met nano maar welke bak moet ik nemen

Welpenheuvel

ZeewaterForum lid
Hey. Ik heb ervaring gehad met zeewater maar ben gestopt paar jaar geleden. Nu jeukt het natuurlijk al jaren en wil graag een nano nemen plug and play geen moeilijk gedoe meer. Welk systeem raden jullie aan.
 
Ik denk dat een kleinere aquarium ook moeilijk gedoe blijft, zeewater is niet echt makkelijk.
Waar ik mee gestart ben en redelijk goed draaide was de aqua medig blenny 80 liter.
 
Hey. Ik heb ervaring gehad met zeewater maar ben gestopt paar jaar geleden. Nu jeukt het natuurlijk al jaren en wil graag een nano nemen plug and play geen moeilijk gedoe meer. Welk systeem raden jullie aan.
Geen gedoe meer? Wat bedoel je hiermee dan?
Geen gedoe in mijn ogen:

Een nano bak met alleen waterwissels, bijvoorbeeld een 30l dennerle bakje. Een 60l ton vullen met zoutwater en je kan een paar maanden voort met waterwissels. Pluk cheatomorpha erin, ato erop. Klaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
Met geen gedoe bedoel ik. Ik wil zon mooi nieuw systeem waar alles in zit dus als het kan geen sump met overlopen etc zoals ik dat jaren geleden had. Toen alles zelf omgebouwd vanuit zoet naar zout dat gedoe heb ik geen zin meer in . Lekker mooi stylvol bakje neerzetten waar alle techniek inzit en starten.
dat zeewater niet makelijk is weet ik al heb ik nooit problemen gehad met mijn oude bak jaren geleden.
ik vraag mij af welk systeem is een mooi plugg and play systeem
 
@timm.
je schrijft een tin water met 60 liter en je heb genoeg voor maanden. Blijft dit gewoon goed neem aan dat het wel stroming nodig hebt en evt verwarming
 
Ik heb er hier nog een staan. 60 liter innovative marin nuvo 20. Dat Is zo'n alles in 1. Het Is er wel een van het duurdere segment. Pb me maar als je interesse hebt. Is 100% compleet en nieuwstaat.

Als je zeewater met osmose mixed dan kun je dat rustig bewaren. Klein stromingspompje erin voor circulatie dat wel.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
 
gewoon een redsea max E serie?
de kleinste is 170liter.

dat is makkelijker stabiel te krijgen dan de nog kleinere bakjes.. en heeft tevens prima techniek
 
Ja de reefer 170 is een hele mooie bak.
zeewater kun je goed bewaren met een pompje er in voor beweging.
zelf gebruik ik er alleen een luchtpompen in.

er is genoeg keus in compleet bakjes
 
ben zelf begonnen met een sera marin heb er zelf led in gemaakt en het bakje draaide bijzonder goed zelf met de eigen afschuimer!
 

Bijlagen

  • DSCF5204.jpg
    DSCF5204.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 76
Oke sera marin looking good houd het in gedachte.
de red sea erg mooi bakje zeeeer mooi zelfs ook omdat sump voor extra water zorgt dus minder schommelingen. Maar dan moet er nog een afschuimer ingebouwd worden onder in sump
 
Ik heb eens gezocht naar de red sea prachtig bakje echt buitengewoon prachtig. Maar hij is vrij prijzig gezien er niets maar dan ook niets bij zit. Ja een bijvul systeem dat ik ooit zelf maakte voor 20€. Maar geen opvoer pomp geen afschuimer denk zelfs gen verwarming en ook geen licht. Wat is er plug and play aan dit systeem
 
Sorry niet goed gekeken er is inderdaad een compleet set te krijgen voor 1500€ is wel mooi systeem inderdaad
 
de redsea max E heeft een dubbele achterwand met alle techniek , en goede led verlichting.

de reefer heeft een sump en geen techniek
de reefer deluxe heeft een sump+verlichting.

de max e is kant en klaar
de reefer deluxe heeft een opvoer+schuimer+verwarming nog extra nodig.

de gewone reefer heeft opvoer+schuimer+verwarming+verlichting.
 
Er is natuurlijk ook de Red Sea Max Nano. 75 liter, super strak en hele goede verlichting. Heb er zelf eentje en Ans ook, beiden een dagboek, dus kun je even oriënteren.
 
Ik ben nu ook bezig met het opstarten van de res sea max nano 75 ltr.
Mooi bakje! Op dit moment maken de pompjes nog wel flink geluid. Iceman zegt dat het geluidloos kan dus nog even door puzzelen. Je hoort het.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het wordt de aquamedic blenny. Prijs gaf doorslag.
Zijn er mensen die deze hebben en tips en trics weten altijd welkom.
Koeling bijvoorbeeld moet ik nog goed bedenken en bijvulsysteem
 
Het wordt de aquamedic blenny. Prijs gaf doorslag.
Zijn er mensen die deze hebben en tips en trics weten altijd welkom.
Koeling bijvoorbeeld moet ik nog goed bedenken en bijvulsysteem
Koeling; tafelventilor, bijvul; WLC-03

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan