Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Korallen-Zucht LPS amino zuren

Junior

Senior Forumlid
Ik ben benieuwd of er veel mensen gebruik maken van dit product en wat de ervaringen zijn. Met name de mogelijke (nare) bijwerkingen.

Ik heb alleen LPS koralen, en na een paar weken gebruik, moet ik eerlijk zeggen dat de kleuren en de vitaliteit van de koralen toe zijn genomen. Ik had een paar beschadigde scolly's die een aantal maanden slecht bij stonden en maar niet wou herstellen, en nu zie ik het weefsel weer regenereren.
Met gericht bijvoeren kreeg ik nooit zo effect, wel toename van algen. Met dit product zie ik tot op heden geen rare bijeffecten optreden.
 
Ik ben benieuwd of er veel mensen gebruik maken van dit product en wat de ervaringen zijn. Met name de mogelijke (nare) bijwerkingen.

De "nare bijeffecten" beperken zich bij dit product volgens mij uitsluitend tot de portemonee. ;)
 
Ik ben benieuwd of er veel mensen gebruik maken van dit product en wat de ervaringen zijn. Met name de mogelijke (nare) bijwerkingen.

Ik heb alleen LPS koralen, en na een paar weken gebruik, moet ik eerlijk zeggen dat de kleuren en de vitaliteit van de koralen toe zijn genomen. Ik had een paar beschadigde scolly's die een aantal maanden slecht bij stonden en maar niet wou herstellen, en nu zie ik het weefsel weer regenereren.
Met gericht bijvoeren kreeg ik nooit zo effect, wel toename van algen. Met dit product zie ik tot op heden geen rare bijeffecten optreden.
Een positief bericht. Heb je vergelijkingsmateriaal, heb je bijvoorbeeld andere aminozuren geprobeerd?
 
Ik gebruik dit ook 2x per week 2ml op 1000L.
Niet veel maar moet zeggen de scollys voer ik nu al maand of 3 niet en worden allen maar dikker.

Groetjes wesley
 
Ik gebruik dit ook 2x per week 2ml op 1000L.
Niet veel maar moet zeggen de scollys voer ik nu al maand of 3 niet en worden allen maar dikker.

Groetjes wesley
Je bent gestopt ze gericht te voeren, bent toen KZ LPS amino gaan gebruiken en nu worden de Scolly's dikker?
 
Je bent gestopt ze gericht te voeren, bent toen KZ LPS amino gaan gebruiken en nu worden de Scolly's dikker?

Ze worden idd niet meer gevoerd snoepen alleen van de mulm en de amino.

Groetjes wesley
 
En eerder gaf je die amino's nog niet?

Eerder niet.
Eerder gebruikte ik de sps amino wel eens bij een lage po4 waarde maar dat heb ik niet vaak.
Ook resulteerde dit vaak in een bruine bodem na gebruik.
Nudat ik hoog in po4 waarde gezeten heb wou ik de bak niet belasten met de scollys en andere lps bij te voeren.
Na een tip op het zeo forum dit gaan gebruiken.
Moet zeggen dat ik hiervoor de acans en scollys in zag kakken als ik is een weekje over sloeg.
En dat ik dat nu niet heb en de scollys er voller uitzien.

Groetjes wesley
 
Interessant! Zie je ook wat aan andere koralen? Ik heb geen Acanthastrea's en Scolymia's, maar wellicht is het voor de Gonio's ook zinnig? Heb je Theo's powershot wel eens geprobeerd?
 
Interessant! Zie je ook wat aan andere koralen? Ik heb geen Acanthastrea's en Scolymia's, maar wellicht is het voor de Gonio's ook zinnig? Heb je Theo's powershot wel eens geprobeerd?

Heey tanne nee dat nog nooit.
Moet zeggen de mangaan deed daar wonderen mee met de gonios.
Word weer is tijd dat je gezellig langskom kan je het zelf zien ;-)
 
Bovenaan