Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ons 1m50 doorkijkaquarium

Thx, alleen jammer dat ik de ander foto's er niet bij krijg. Kga het toch nog eens proberen...:p
 
20161018_191013 (2).jpg20161018_191016 (2).jpg20161018_191018 (2).jpg20161018_191023 (2).jpg20161018_191029 (2).jpg
 
20161018_190958 (2).jpg20161018_191043 (2).jpg20161018_191057 (2).jpg20161018_191115 (2).jpg
 
Heel mooi Bart, ik zie wel dat je overlast gaat krijgen van je spijkerpoliepen, deze zul je in moeten dammen (als je dat wilt :p) anders worden ze een plaag,

Ook de kleuren van de monti's kunnen roder en groener, ook je andere koralen kunnen feller van kleur (ook dit als je dat wilt ;)).

Succes
 
Hoi Alex

De kleuren zijn ook feller, ligt een beetje aan de gsm waarmee ik de foto's gemaakt heb, maar die spijkerpoliepen zijn idd een probleem aant worden. Heb jij misschien een idee hoe ik ze eventueel onder controle kan houden, desnoods verwijderen?

Mvg Bart
 
Tja Bart, toen het bij mij een plaag was heb ik ze zo verwijderd (omdat ik nergens last van had/kreeg), vrij orthodox:
* 1e de stenen eruit gehaald waar alleen de poliepen op zaten
* 2e iedere dag met een lange pincet een paar poliepen onder bij de stam vast gepakt/geklemd met de pincet van de steen af getrokken.
* 3e de moeilijkere op kleinere poliepen in het donker gezet, na een paar weken is de stam langer geworden en o eruit gehaald.
 
altijd mooi, een doorkijkbak
maar, hoewel ze mooi zijn, vergis je niet in de paarse oortjes
zo te zien zijn die ook al behoorlijk wat uitgebreid, en ook die kunnen andere koralen flink irriteren
dus als je niet alleen een oortjesbak wil, moet je daar toch ook wel wat aan doen
 
Ja in het begin ging er echt niets goed, en nu....nu gaat alles ineens zo goed. Maar ik ben toch wel ergens content na een jaar of 6 veel tegenslag :( Nu begint alles een beetje te snel te groeien, maar die oortje vindt ik niet zo'n probleem...die verwijder ik hier en daar wel als het te erg word. Maar sowieso thx voor de tips en zeker voor de tips ivm de Parapalythoa's:). Ik ga idd de grootst kolonie met steen en al eruit halen en vervangen door een paar andere stenen, de poliepen hier en daar verwijder in met een pincet om de zoveel dagen een paar met handschoentjes aan en brilletje op hè :p...en filteren over actieve kool. We zullen zien hoe het vordert.
 
Oortjes heb ik ook spijt van die vermeerderen zich veel te snel en zijn er erg lastig uit te krijgen
 
Ik heb een paar jaren geleden eens een gemaskerde konijnvis gekocht, en aangezien ik dacht dat deze reefsafe was had hij op een maand al mijn schijfanemoontjes opgegeten. enkel en alleen de oortjes at hij...daarom riskeer ik het niet meer deze vis in te zetten.

Ben ondertussen wel van de poliepen af...de stenen verwijderd waar ze op stonden...overmorgen nieuw levend steen gaan halen en opnieuw opbouwen..:biggrin:
 
20161114_181119.jpg
Steen met buttons verwijderd...Mss dat ik idd. ook een paar stenen met oortjes ga verwijderen, maar ben nog niet zeker :confused:
 
20161121_174619.jpg20161121_174633.jpg
Schijfanemonen bij gesnoeid en een paar nieuwe koralen in de plaats gezet:cool:
 
Bovenaan