Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Foto's draaien?

wabbit_nl

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ik heb een vraagje, altijd als ik foto's plaats zijn ze gedraaid en ik weet eigenlijk niet hoe ik dat moet oplossen, of ik ze nou vanuit mijn computer upload of direct een foto schiet vanaf mijn mobiel, altijd gedraaid, erg raar..

1468082550170.jpg

Bijvoorbeeld deze, op mijn PC gewoon goed gedraaid maar hier niet!
 
Heb hetzelfde gemerkt. Als je een foto in 'portret' neemt dan draait de software deze tegenwoordig in 'landschap'. ook nog niet gevonden waarom en hoe te voorkomen?!
 
Je hoeft de originele foto enkel opnieuw te verdraaien in je bewerkings-app op je smartphone en de foto opnieuw op te slagen, dan zal je zien dat de foto wel correct geupload zal worden.

Grtz,
Matthijs
 
7b9a9df2976f3491e8f7eed00ab06346.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
2c6b561e7a415f3e1315a6cfa2c308ec.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Hmm lijkt niet te werken, de eerste heb ik gedraaid en de tweede niet, zelfde resultaat..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
1871087f596a58417353a2395389148f.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Hmm vreemd als ik de foto gelijk op zijn kant schiet werkt het wel!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Ik vraag mij nog altijd af hoe vaak dat deze vraag nog gesteld moet worden voor dat er eens een kant en klare reactie komt van de redactie
gr. jamo
 
Wat ik zei moet in principe gewoon werken.

Hier een copy/paste van een website die uitlegt wat je dient te doen :

Why is my image rotated when I upload it?

Certain software (like Preview or iPhoto on a Mac, or certain Windows photo viewers) automatically rotate the image to the correct orientation when you view it. The software recognizes meta data embedded in the image that tells it how to display; browsers do not recognize this meta data.

To solve this, you can open the image in Photoshop, ImageReady or any other image editor, rotate it and save it again. This should save the correct orientation. Gimp is one free option that can properly rotate an image.

Grtz,
Matthijs
 
Wat ik zei moet in principe gewoon werken.

Hier een copy/paste van een website die uitlegt wat je dient te doen :

Why is my image rotated when I upload it?

Certain software (like Preview or iPhoto on a Mac, or certain Windows photo viewers) automatically rotate the image to the correct orientation when you view it. The software recognizes meta data embedded in the image that tells it how to display; browsers do not recognize this meta data.

To solve this, you can open the image in Photoshop, ImageReady or any other image editor, rotate it and save it again. This should save the correct orientation. Gimp is one free option that can properly rotate an image.

Grtz,
Matthijs

Nou ja dus niet.
 
Bovenaan