Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kauderni met eitjes in zijn bek.

wabbit_nl

ZeewaterForum gebruiker
Hi,

Ik heb een koppeltje Kauderni's in de bak en sinds zaterdag heeft er eentje een hele dikke 'krop' en eet niet meer en ik wat foto's van anderen zitten kijken en dit zijn echt de eitjes.

De bak is alleen nog zeer jong (slechts 2 maanden) en deze vissen zitten er in om de bak op gang te krijgen samen met een blenny en een zandhapper. De vraag is, ik kan daar weinig aan doen te laten slagen denk ik? Ik ben eigenlijk eerder bang dat het mannetje hierdoor een klap aan krijgt vanwege het feit dat hij zo lang niet gaat eten.

Ik heb geen zee egels o.i.d. en ik zou ik niet weten hoe e.a. weg te vangen en waar ik ze dan zou moeten laten??

Ik sta open voor suggesties.

Gr Peter
 
91316a22f8a686fb2c6a9ac242a89834.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
 
Je zou een nep egel kunnen maken. Bolletje reefconstruction en hierin satestokjes in prikken.
 
Haha, ok ga ik proberen je weet maar nooit!
 
En dan apart zetten in een kweekbakje in je aquarium ofzo of nog beter in een aparte zeeaquarium.. En daarna 3 of 4 keer per dag voeren met levende copedopen of net uitgekomen artemia naupli. Het opkweken van kauderni's is vrij goed te doen.
 
Bovenaan