Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat gebeurt er met mijn Euphyllia?

Pas66

ZeewaterForum gebruiker
Sedert gisteren staat mijn groene euphyllia glabrescens volledig dicht. Geen tentakels meer zichtbaar.
Heeft het nochtans al een 2tal maanden goed gedaan. Ondertussen is er niets in de bak veranderd.
Hopelijk komt het nog goed en is hij binnen enkele dagen terug met open tentakels...IMG_20160814_181547.jpg
 
Helemaal dicht?
Zo te zien is die helemaal dood en heb je alleen nog het skelet over. Aan de alg op de rand van het skelet te zien is het ook iets wat niet pas 1 dag aan de gang is.
 
Ja, ik had hem al verschillende keren verplaatst. Blijkbaar nog teveel stroming gekregen.
 
Ja die zal helaas niet meer terug levend worden. Stroming wordt als doods oorzaak genoemd bij euphyllia maar een gezonde euphyllia kan meer stroming aan dan de meeste denken. De oorzaak zit vaak in een combinatie van "ongezond" koraal met als laatste druppel veel stroming.
 
Heb je voor de rest nog koralen in je bak staan en hoe doen deze t?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Al mijn koralen doen het goed en groeien als kool. Daarom vind ik het zo vreemd, dat hij er na een 2tal maanden de brui aan geeft. Enkel mijn gele baliepoliepen doen het niet zo goed, maar dit is blijkbaar normaal. Ofwel groeien die als kool, ofwel groeien ze bijna niet. Heb ze ook al verschillende keren verplaatst, maar ze blijken op het gemak weg te kwijnen.
 
Wat zijn je waterwaardes?
Ik heb zo een vermoeden dat er iets anders fout ipv de plaatsing van de koralen.
Je noemt opzich redelijk makkelijke koraaltjes op die je niet kan houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zal eerstdaags nog eens een grondige controle doen van mijn waterwaardes.
Heb gisteren nog een waterwissel gedaan.
 
Bovenaan