Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wetenschapsprogramma TV op zoek naar: levende OCTOPUS

karin sch

ZeewaterForum lid
Voor het Wetenschapsprogramma De Kennis van Nu ben ik op zoek naar iemand die een of meer octopussen houdt.
Ik verwacht er niet veel, want het is mega moeilijk, maar wie weet kent ons forum een geniale gek die het heeft aangedurfd.
Karin Schagen
 
Voor het Wetenschapsprogramma De Kennis van Nu ben ik op zoek naar iemand die een of meer octopussen houdt.
Ik verwacht er niet veel, want het is mega moeilijk, maar wie weet kent ons forum een geniale gek die het heeft aangedurfd.
Karin Schagen

ik weet dat GlennF er 1 had en Arno Klumpers ook.
zelf vind ik het ook schitterend, maar o zo moeilijk om langer in leven te houden en erg intensief.
ze vragen veel aandacht en kunnen letterlijk dood gaan van verveling.
 
Ik werk meestal met de Octopus vulgaris en leven maar maximaal anderhalf jaar tot soms 2 jaar met heel veel geluk. Hangt allemaal af van de grootte dat je ze aanschaft. Als je een goeie filter hebt en iedere dag even met hem speelt dan vervelen ze zich minder en eten ze zich zelf niet op. Maar doe ook de voeding in een potje met draaideksel of eventueel in 1 van de verschillende gekleurde potjes en altijd de zelfde kleur. Na verloop van tijd zullen ze gelijk naar de kleur gaan met het voer.
 
Bovenaan