Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Populair-wetenschappelijk boek

Ik heb interesse in een Engelstalig, praktisch, populair-wetenschappelijk boek

  • Ja

    Stemmen: 24 77,4%
  • Nee

    Stemmen: 7 22,6%

  • Total voters
    31
  • Poll closed .

timwijgerde

Beheerder
Ik speel al jaren met de gedachte een populair-wetenschappelijk boek over het zeeaquarium uit te brengen. Dit boek zou in dit geval onderwerpen als waterkwaliteit, verlichting, waterbeweging, koralen, etc. behandelen, maar dan meer vanuit een praktisch-wetenschappelijke hoek. Eerst wordt een experiment beschreven, en vervolgens de praktische toepassing in het aquarium.

Een dergelijk boek zou Engelstalig worden, omdat anders het taalgebied te klein wordt. Het boek zal zou worden voorzien van hoge kwaliteit foto's, en op glossy papier worden gedrukt. Het zal ook niet heel goedkoop zijn (50-100 euro schat ik).

Ik wil eens via diverse kanalen polsen of hier animo voor zou zijn. In 2009 was dit duidelijk niet het geval, misschien ditmaal wel?
 
als je gewoon alle info met ons blijft delen zoals je het nu ook doet en niet steeds verwijst naar je boekje zou ik zeggen ....DOEN!!!!
wat ik zelf altijd heel mooi vind is als een gedeelte van de opbrengst van de verkoop van een product naar een goed doel gaat, zoals bv een onderzoek naar koralen, wier, algen of verlichting ;)
 
Ieder boek met betrekking tot de hobby (of dit niet wetenschappelijk is of niet) is een aanwinst lijkt me.
Waarom geen uitvoering in het Engels en Nederlands? Denk dat de animo sowieso hoger zal zijn...ik heb nu nee gestemd.
 
Ik zou er persoonlijk zeer positief tegenover staan! Alleen ook zou voor mij de voorkeur naar een Nederlandstalig boek gaan, daar de technische aspecten net even wat makkelijker in Nederlands lezen dan in het Engels.