Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Advies algeneter

jankees

ZeewaterForum lid
Ik heb na het verkopen van mijn "Henkie" nogal last van algengroei op mijn stenen. De Henkie die ik had heb ik verkocht omdat ik iets meer kleur en rust (het was nogal een druk beestje) in mijn aquarium wilde.

Ik ben nu opzoek naar een nieuw visje die de algengroei beperkt en zat te denken aan een blenny bicolor. Deze vis is ook wel iets mooier om naar te kijken :eek:.

Mijn vraag aan jullie is of deze vis goed te combineren is met mijn geringde goby. Ik las dat de blenny nogal moeilijk kan doen met een andere bodembewoner. Wat is jullie ervaring?

Mochten jullie andere tips hebben dan hoor ik dit graag!
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien mijn niet salarias en henkie aan hoogspringen deden😔
 
Als je bak groot genoeg is kan je een gele dokter inzetten. Of een zee egel. Maar die kan wel koralen omver duwen. Hoe groot zijn jullie bakken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Had de laatste vraag niet gelezen. Bij mijn ervaring gaan 2 goby of blenny soorten wel samen als de bak groot genoeg is. In mijn vorige 60l kwamen mijn salarias en bicolor totaal niet overeen. Heb de bicolor weg gedaan. Als je rust in de bak wil kan je altijd turbo slakken inzetten. Fantastische dieren tegen algen en voor elk formaat voor aquarium.😉

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Een dokter is een mooie en handige vis alleen te groot voor mijn bak.
Gaan de slakken ook over de stenen "grazen"?

Hier ook nog wat foto's van mijn bak.

2016-07-04 21.43.21.jpg2016-07-04 21.44.34.jpg
 
Slakken grazen ook over steen. Juist draadalg eten ze niet. De kleine stukjes mssn wel maar niet de grote stukken. Ik heb er zelf een 6 tal zitten in combinatie met hermietkreeften, zeeegen en een dokter. Nooit geen algen meer gezien. Mooi bakje. Veel leders zie ik. 😊

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Bovenaan