Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoog aluminium triton test

S_dennis

ZeewaterForum gebruiker
Vandaag heb ik een nieuwe Triton uitslag binnen. De meeste waarden zijn flink verbeterd. Behalve de aluminium!
Mijn AL waarde is nu 466 µg/l, in mei was dit nog 7.19 µg/l. Moet ik mij zorgen maken over deze waarde?

De hoogte is wel verklaarbaar, ik had de vorige keer een te hoge silicaat waarde (verklaarde mooi de aangroei van alg), daardoor ben ik over een fosfaat verwijderaar gaan filteren. Het filteren heeft overigens wel effect gehad, de Si waarde is gehalveerd en is momenteel 206 µg/l, nog steeds wat hoog, maar niet meer schrikbarend.

Verder zit er nog 12.9 µg/l koper in het water, lijkt me geen probleem, de vorige keer was hij 20 µg/l, daarvoor nog hoger, de bron is er daar dus uit.

Mijn sulfaat is ook rood (te laag), daarover is al een andere thread waar ik mooi op in kan haken.

De rest is groen of geel, ben blij met de uitslag!
 
Om je aluminium omlaag te krijgen kun je rowafos gebruiken, wordt ook door triton geadviseerd bij aluminium boven 150.
Spoel je de alubasis fosfaatkillwr goed uitspoelen en niet laten wervelen? Is wel belangrijk.
 
Bovenaan