Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton base 3

Ropi

ZeewaterForum lid
Beste forumleden,

sinds pas ben ik begonnen met de triton methode,nu zag ik vandaag dat de balling base 3a en 3b die ik dus bijelkaar gevoegd heb dat er onder in de fles een soort cristalhaartjes liggen.
dus ben gaan schudden maar dit gaat dus niet meer weg.
ofdat het gekristalliseerd is hoord dit?

graag zie ik jullie reacties tegemoet.
 
3a moet met 8 liter water in een jerrycan worden gemengd da 3b erbij zodat het totaal 10 liter is net als de 1 en 2. De kristallen die kunnen ontstaan door wisselende temperatuur? maar is geen probleem volgens triton.
Met 4 kanalen kun je 3a en 3b apart oplossen en doseren en heb je dit helemaal niet.
 
Triton zelf raad zelfs aan om 3a en 3b apart op te lossen en ook zo te doseren zodat je geen kristalvorming krijgt.Verder kan het geen kwaad of er wat kristallen in uw oplossing zitten,;).

Grtz Denis.
 
Okee gelukkig hoef ik me dus niet druk te maken,
en ga ik voortaan maar 3a en 3b apart doseren.
 
Hou rekening mee dat wanneer samen opgelost word er een lange tussen pose gehouden word. Eerst 8 liter met element a vervolgens maak je hem een half uur a uur later tot 10 liter met de b. Ik zie dat als mijn slangetje reikt tot de bodem de kristallisatie nihil is. Wanneer het aanzuig slangetje een cm erboven hangt word de onderste cm kristal. Geen probleem echter maar je wil het niet in de pomp hebben.
 
Bovenaan