Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

groene algen

elviera

Senior Forumlid
goede avond allemaal,

ik blijf last houden van de groenen alg,

het osmose app. is nieuw en met silicaat filter.

wat kan ik er tegen doen om het weg te krijgen?
voor al de ramen.







Wat willen we weten?

1. Inhoud van het aquarium 250 liter incl filter
2. Inhoud van de filterbak
3. Hoe houd je het calciumgehalte op peil? geen
4. Gebruik je een fosfaatfilter (wat voor een, wat voor media, hoe vaak/lang)? geen
5. Gebruik je ozon of UV? nee
6. Wat voor afschuimer gebruik je (merk, type)? Deltec MC 500
7. Hoe vaak maak je de afschuimer schoon (niet zozeer beker legen, maar venturie reinigen etc)?beker om de dag venturi elke 3 maanden
8. Wat zijn de temperatuur, zoutgehalte, pH, KH, nitraat en fosfaat (en eventueel nitriet, calcium, magnesiumwaarden? temp 25 zout 1024 NO2 0 ph 8.4 kh 9
no3 0,10 po4 0 nh3 0

9. Wat voor extra filters gebruik je? (koolfilter, refugium, potfilter, zandfilter...)kool en pijpjes
10. Wat voor verlichting gebruik je? (Watt, kleur, hoe oud etc?)t5 6 39w 2x blauw 3x wit 1x paars 3 weken jong ;-)
11. Hoe veel stroming heb je precies? de standerd van de rsm 250 ( ga ik even opzoeken)
12. Wat voor koralen houd je? leder koralen en tepelanemoon
13. Wat voor vissen houd je? 2 3-bands anemoonvisjes 1 poetsgarnaal 7 juffertjes 1 lipvisje
14. Hoe lang draait het systeem al? 3 maanden geleden een doorstart gemaakt
15. Hoe veel levend steen heb je? En hoe oud is het? kg weet ik niet weet wel dat het nu bijna jaar oud is
16. Hoe onderhoud je het aquarium (wat en wanneer? Denk aan waterverversingen, vervangen bodemmateriaal etc.)elke week water verversen 25-30 liter, bodem zit er nu een week in afschuimer om de dag beker legen
17. Wat voeg je toe (wat, waarom, hoe veel, hoe vaak)? bacto van Colombo 40ML 2x per week
18. Welk merk zout gebruik je? reef crystals
19. Wat voer je (en hoeveel en hoe vaak)? om de dag voer ik arthemia myasis vlokkenvoer ( afwisselend!) en de tepel anemoon 1 x per week mossel
20. Welke problemen heb je afgezien van het probleem in de vraag?
 
edit: volgende keer wat beter lezen. Nu ff verder gamen :p
 
Laatst bewerkt:
Een NO3 van 0,10mg/L lijkt me eerder ideaal dan te hoog,:confused:.Groene ruiten kan komen door een slechte verhouding tussen NO4 en PO4.(verhouding is best 1/100)Ik zou zorgen dat ik meetbaar PO4 heb (eventueel toevoegen) en zeker niet nog meer verwijderen.De ideale waarde vind ikzelf een PO4 van 0,02mg/L,;).Enkele algeneters inzetten zoals Turboslakken of een egel,deze houden uw stenen algenvrij (of toch bijna).

Grtz Denis.
 
Bovenaan