Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tim's 400L Kubus

Ha die Timm.
Ik iets minder, de afschuimer doet fantastisch zijn werk maar ik vind dat je veel vervuiling hebt in een paar dagen tijd.
Deze hoeveelheid haal ik nog niet in 14 dagen.
Hoi Alex,

Ja het is zeker aardig wat. Dit zal voornamelijk komen door het afstervende materiaal van de stenen, met de tijd zal dit minder worden. Verder ben ik, vanaf dat de murene erin zit, ook mosselvlees en spiering gaan voeren. Dit zal ook bijdragen.. al met al voer ik stevig. Wat wel fijn is, is dat de caulerpha taxiflora een stuk is gegroeit naast de cheatomorpha. Om een idee te geven wat ik voer, per dag:

Ochtend:
- halve mossel
- 1 jonge spiering
- 1 a 2 blokjes diepvries
- stuk algenblad

Tegen de avond:
- paar sliertjen racemosa uit de sump met cheato
- snuf droogvoer





groetjes, Tim
 
Duidelijk Tim.
Je voert inderdaad veel, wat voor Murene heb je, want normaal voer je deze om de 2 a 3 dagen.
 
Duidelijk Tim.
Je voert inderdaad veel, wat voor Murene heb je, want normaal voer je deze om de 2 a 3 dagen.
Oh echt?! Het is een jonge stermurene, maar goed dat je het zegt.. ik vond m al niet zo happig meer worden hahaaha..

groetjes, Tim
 
Ik zou de ster murene maar 2 keer per week voeren.
Het mooie is dan ook dat je hem vaker gaat zien en zelfs door de bak gaat zwemmen wanneer hij honger/eten zoekende is.
 
Ik zou de ster murene maar 2 keer per week voeren.
Het mooie is dan ook dat je hem vaker gaat zien en zelfs door de bak gaat zwemmen wanneer hij honger/eten zoekende is.
Klopt. Dat deed het dier alleen de eerste dag.. haha! [emoji16] dank voor de tip alex. Ik dacht dat het jonge dier om de dag wat eten bodig had en wilde m lekker vetmesten door elke dag te voeren.. maar blijkbaar wat veel van t goede.. soms wapper ik met een spiering voor zn gezicht.. en happen ho maar. De flower vind spiering gelukkig ook erg lekker.
534e15d13e41da51ae286bfa8eda2c2d.jpg


Dan zal deze opbrengst met de dag ook minderen
1de9cdba1b4c447a9d809755bdeb8659.jpg


groetjes, Tim
 
Besloten te stoppen met de uitbreiding naar doseerpompen en spoorelementen. De vario blue II heb ik te koop gezet. Ik heb besloten genoegen te nemen met de beperkingen van kalkwater.

groetjes, Tim
 
Duidelijk. En anders wordt het met de hand toevoegen misschien als optie?
Ik pas het koralenbestand aan als het verbruik te hoog wordt. Maar met langzaam groeiende acropora verwacht ik wel dat t goed komt

groetjes, Tim
 
Even wat minder voeren.. heeft gelijk impact. Na 1 dag duidelijk te zien dat de opbrengst en schuimvorming behoorlijk minder is. De remedie is de opvoerpomp te vergroten. De DCP8000 ga ik bestellen.
bcf224e32327f13c53c771e183679d22.jpg


groetjes, Tim
 
Heel mooi Tim, goed om resultaat te zien.
Zeker, ik heb vandaag weer een spiering gevoerd (murene zwom als een bezetene door de bak en griste de spiering uit de trang, haha!) Dank voor de tip nogmaals. Verder wel wat flap op het steen en een beetje aanslag op de bodem, duidelijk van het vele voeren. Maar verder geen koraal verloren (op een acro puntje na) sinds de rescape.
Het zand en flap (flap trekt zich al wat meer terug)
70727f872dd7295b67f11ed0a6768167.jpg
12b941c6991581e8a1766cd532218c6b.jpg


groetjes, Tim
 
Mooi he Tim, nu krijg je hem vaker te zien. En krijg geen medelijd als hij rondzwemt zoekende naar eten en hij krijgt morgen pas, hahaha.
Laat hem zoeken en voer hem volgens jouw schema.
 
Bovenaan