Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kweken Hippocampus erectus op een appartement

Momenteel nog een nestje erectus van ongeveer 7 weken zitten en ze groeien zeer goed zijn nu tussen de 3 en 5cm, want ze krijgen baby mysis. Met copepoden en artemia groeien ze veel trager.
DSC00224.jpg DSC00225.jpg
DSC00227.jpg DSC00228.jpg
 
Laatst bewerkt:

Zo Bas, dat is pas een goede tip. Deze link is nieuw voor me maar ga er zeker gebruik van maken, super, bedankt!
Je kan nooit genoeg vang plekken hebben.

Ondertussen heb ik na flink zoeken 3 mysis vang plekken bij mij in de buurt gevonden.
1 plek op zoet water, hier zit redelijk kleine mysis
1 plek op licht brak water, hier zit niet altijd mysis maar zijn een slag groter dan de zoete mysis
1 plek op brak water (half zoutgehalte van zeewater), hier zit super grote mysis en garnalen, duidelijk ander soort dan de gangbare mysis.

Mijn vissen zijn erg blij met wat ze te eten krijgen, bijna altijd levende mysis.

Groeten, Ruby
 
Is het buiten de stad of in de stad. Als het water kouder wordt trekken ze vaak dieper. In de winter is het dan vaak moeilijker en zeker als het buiten de stad is. Ik heb zelf nog een plaats in woonwijk waar ik mysis kan vangen als het vriest. Er stroomt daar soms iets warmer water binnen in die vijver en daar zitten ze. Het is niet zoveel als dat je nu vangt, maar voldoende om ze levend te kunnen geven.
 
Is het buiten de stad of in de stad. Als het water kouder wordt trekken ze vaak dieper. In de winter is het dan vaak moeilijker en zeker als het buiten de stad is. Ik heb zelf nog een plaats in woonwijk waar ik mysis kan vangen als het vriest. Er stroomt daar soms iets warmer water binnen in die vijver en daar zitten ze. Het is niet zoveel als dat je nu vangt, maar voldoende om ze levend te kunnen geven.

2 net buiten de stad en de vang plek met grote mysis en garnalen is echt in het buitengebied in de natuur.
Ben idd benieuwd hoe het in de winter zal gaan verlopen, maar vooralsnog hebben 2 vang plekken mij nog niet in de steek gelaten.
 
Nu is het vaak geen probleem om mysis te vinden, want er zitten er of er zit niks. In het najaar zit er vaak veel meer dan in het voorjaar, want ze hebben tegen het najaar vaak al een paar keer jongen gehad. En als er dan echt niks zit zullen er waarschijnlijk geen mysis zitten.
 
Bovenaan