Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Knal roze vis

mpmaurice

ZeewaterForum lid
Wie kan ons helpen, mijn vriendin wil dolgraag een knal roze visje. Het is voor in de red sea max 250. Visbestand, 2 anemoon visjes, 2 kardinaal baarsjes, 1 gele dokter. Wie o wie kan helpen of weet de naam van een leuk geschikt visje?

Bedankt mvg Maurice

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Wat dacht je van een pictichromis porphyrea?
 
Pseudochromis fridmani.:cool: Gramma melacara.
 
Door nightwish genoemde soorten lijken mij het meest geschikt....Gezien de afmeting best een paartje Ps.fridmanni pakken.
 
Ik begrijp de wens een vis van een bepaalde kleur te willen. Nu ik er zelf over nadenk, roze is vrij 'lastig'.

Wat dacht je van een pictichromis porphyrea?
Paars, tegen roze aan. Wordt vaak erg agressief! Zou ik niet doen.

Best even kijjken onder Anthiassen,:(:cool:.

Grtz Denis.
Er is een aantal roze-achtige soorten. Zeker in een kleine bak zou ik geen Anthiassen houden, ze hebben veel ruimte en voedsel nodig en dat is niet iets wat je systeem goed kan bieden.

De genoemde fridmani en melacara zijn beide paars, maar wel veel beter geschikt. Paars met geel: Gramma Loreto. Van deze soorten kan ik een tweetal of groepje zeker aanraden. De door Marcel genoemde S. latus zou ik, zeker van een afstand gezien, niet roze willen noemen maar eerder oranje. Het is trouwens een behoorlijk lastig visje, uitzonderingen daargelaten.
 
Bovenaan