Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn 2 meter rif

jdebrouw

ZeewaterForum lid
68a406c9a58df35c3cb4df603977534f.jpg


Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 
Hoi,
Ziet er leuk uit zo op het oog
Kun je wat meer achtergrond informatie geven bij dit systeem? Afmetingen, techniek e.d.
Bijvoorbeeld aan de hand van deze vragenlijst?
 
Na 2 jaar een red sea max 250, wilde ik toch groter, kon het niet laten, dus een aquarium besteld met de afmetingen 200x70x70, het aquarium draait nu 5 maanden. Staat op een stalen onderstel en heb er zelf een kast omgetimmert met eiken vloerdelen, de sump staat in de garage, dus lekker stil in de huiskamer

Totaal zo,n 1100 liter inclusief de sump

Ik gebruik het dsr reefing systeem

Ik maak gebruik van een uv filter

Afschuimer: atb miniscone met airstar pomp

Temperatuur 25 graden, zoutgehalte 1026, ph 8,2, kh 8,3, nitraat 2,5, fosfaat 0,06, magnesium 490, calcium 440

Verder gebruik ik geen extra filters, ben wel bezig met een wierenfilter, heb afgelopen week bij een goede aquarium zaak in Best verschillende cheato wieren gekregen, daarboven hangen 5 rode leds maar twijfel wel of dit de juiste verlichting is

Voor de verlichting gebruik ik de vertex illumina 200

Voor de stroming maak ik gebruik van Gyre 150 en draait op zo,n 70%

Karalen is divers, soft koralen, sps,lps, vissen bestand is ook heel divers, doktersvissen, lipvis, clownsvissen, bloed garnalen, poetsgarnalen, blauwe juffers, pitvis, dwerg keizer, zeemuis, zeehaas, zeesterren, zandhapper, harrie, sorry maar ken alleen de Hollandse namen

Qua voeding krijgen ze 2x daags diepvriesvoer zoals mysis, arthemia, cyclops, kreefteneitjes, daarnaast ook nog zeewierblad






Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk
 
Mooi bakkie, precies dezelfde maten als mijn bak [emoji12]
Hoe ben je over gegaan van de 1 naar de andere bak?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb eerst de aquarium ingedraaid met vers levend steen en na een week of 5 toen alle waterwaardes goed en stabiel waren heb ik alles overgezet.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 
Oeps mooi bak
 
Dank je, al wil ik er nog meer koralen en buttons in maar dat heeft zijn tijd nodig, mijn portemonnee wordt te klein 😂

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 
Bovenaan